Novi svet, stara priča: Age of Empires III | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Novi svet, stara priča: Age of Empires III

Age of Empires III svakako ne donosi revoluciju u žanr strategija u realnom vremenu (RTS), ali poseduje neku unutrašnju lepotu kojom je ponovo uspeo da privuče ogroman broj ljubitelja ovakvih igara. Za razliku od prethodnih nastavaka koji su se bavili starim svetom, priča nas ovog puta vodi u Ameriku.

Prošlo je skoro osam godina od premijere prvog Age-a, koji je dobro prodrmao igračku scenu donevši jedinstven izbor velikog broja civilizacija smeštenih u realno istorijsko okruženje

U trenutku kada se pojavio (1997. godine), Age of Empires je žanru RTS igara doneo neophodno osveženje, i za kratko vreme je Microsoft (koji je izdavač serijala) izbacio u red najznačajnijih imena na igračkom tržištu. Da ne govorimo o blagodeti koja se osetila u blagajni. Glavni tvorac igre, Ensemble Studios, umesto raznih mitološko-svemirskih zavrzlama kao podlogu za igru upotrebio je bogato iskustvo ljudske rase u medjusobnom klanju, razaranju i pljačkanju.

Uz napredno upravljanje resursima, istraživanje novih tehnologija i sjajnu atmosferu, Age of Empires je bio i ostao jedan od najznačajnijih igračkih naslova. Na dobrom putu je ostao i nastavak, Age of Kings, koji se sasvim lepo nosio sa izdanjima Blizzard-a i Westwood-a (Warcraft, C&C). Treći Age doneo je sasvim neočekivan zaokret u mitologiju (Age of Mythology), ali je i pored velikog uspeha samo potvrdio pomanjkanje stvaralačkog žara i veliku oseku ideja.

Alternativna istorija

I tako, vratismo se u sadašnje vreme, u trenutku kada je tržište preplavljeno dugo očekivanim nastavkom stare Age of Empires priče. Dakle, ponovo stupamo na tlo dobro poznate istorije i medjuljudskih odnosa. Bar donekle.

Za razliku od prethodnih nastavaka koji su se bavili starim svetom, priča nas ovog puta vodi u Ameriku. Ako ste očekivali istorijski potkovanu priču, ubrzo ćete uvideti da nešto baš i nije u najboljem redu. Prvo ćete se naći u ulozi vitezova na Malti koji su zaglibili u očajničkoj borbi sa Osmanlijskim carstvom. Dok pokušavate da Turke „išutirate“ sa ostrva nazad u more, počeće da se odmotava pozadinska priča. Na kraju, ona će vas odvesti na drugi kraj planete, gde ćete po Karipskim ostrvima i u džunglama Južne Amerike dokrajčiti Turke, a onda preći na Špance (eh, ti Amerikanci i njihove istorijske interpretacije:). Nakon toga, priča se vraća u normalne vode i polako vas vodi kroz borbu za nezavisnost i stvaranje SAD, ali će sve vreme u pozadini teći priča započeta na Malti.

Malo novosti

OK, to je otprilike ono što ćete zateći nakon pokretanja pojedinačne kampanje. Što se tiče načina igranja i nekog osnovnog upravljačkog koncepta, Age of Empires III ne nudi ništa novo. Jedina kakva-takva novina je Home City tj. rodni grad. Uspeh koji vaše jedinice ostvare u demoliranju neprijateljske žive sile i objekata, kao i napredak koji ostvare civili, biće nagradjen poenima (slično RPG igrama), koji vam omogućavaju da iz rodnog grada sa druge strane Atlantika naručite dodatne resurse, vojne jedinice ili tehnologije.

U okviru toga, imaćete mogućnost da sa napretkom vlastitog naselja dobijete posebne isporuke definisane odredjenim „karticama“. One su organizovane u obliku drveta, što znači da svaka osvojena „kartica“ otvara dalje mogućnosti, koje se granaju u različitim pravcima, dozvoljavajući igraču da napredak uskladi sa svojim načinom igre (mada se sve uglavnom svodi na filozofiju „zaradi pare, izgradi vojsku, sravni sa zemljom sve koji se opiru“). Ove kartice će vam biti dostupne i u okviru Skirmish pratije, kao i u multi-plejer modu, pa zato vodite računa o njihovim funkcijama i mogućnostima, kako vas protivnik ne bi zatekao „spuštenih gaća“.

Vrhunski ambijent

I to bi bilo to što se tiče osvežavajućih novosti. Age of Empires III svakako neće doneti revoluciju u žanr strategija u realnom vremenu, ali poseduje neku unutrašnju lepotu koja mu je omogućila da ponovo privuče ogroman broj ljubitelja. Atmosfera je sjajna, mada se stiče utisak da veštačka inteligencija baš i nije na visini zadatka. To znači da ako u početnoj fazi ne napravite pogrešnu računicu, onda vam je pobeda na kraju 100 posto zagarantovana.

Za kraj smo ostavili i sasvim sigurno najbolje odradjen deo igre, a to je grafika. U tom pogledu Age of Empires III predstavlja pravi biser u ponudi RTS naslova, s obzirom da potpuno prati savremene 3D trendove. To ne znači da ćete morati da nabavljate monstruma od mašine da bi pokrenuli novi Age, ali znači da će vlasnici novih PCI-Express akceleratora i te kako uživati u sjajnim vizuelnim efektima. Tu posebno ističemo pomorske bitke koje deluju spektakularno.

Možda i ne donosi posebnu svežinu u žanr, ali Age of Empires III nastavlja utabanom stazom uspeha. Jasno je da u dogledno vreme možemo očekivati nastavak, a za tu priliku se nadamo i da će proizvodjač pokušati da uvede neke nove igračke elemente. Posebno ako se ima u vidu da bi priča u četvorci trebalo da zadje u savremeno doba.

(COM&GSM/MONDO)

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA