Mali elektromobil koji nastaje na osnovi budućeg Renault-a Twingo, naslediće aktuelni Spring, a glavni rivali će mu biti jeftini modeli iz Kine Leapmotor T03 i BYD Seagull

Renault priprema novog aduta za izlazak na crtu sve brojnijoj kineskoj konkurenciji u segmentu električnih automobila. Mali elektromobil sa cenom nižom od 18.000 evra nosiće znak Dačije, ali će se proizvoditi u Sloveniji, a ne u Rumuniji.
Automobil će biti razvijen je u rekordnom roku od samo 16 meseci, saopštio je izvršni direktor Renault-a Luka de Meo.
Novi model će u gami Dačije zameniti aktuelni mini elektromobil Spring (galerija ispod), koja se proizvodi u Kini i od 2021. izvozi na evropsko tržište, a u Francuskoj se prodaje po početnoj ceni od 16.900 evra. Upravo zbog toga, Spring podleže dodatnim višim tarifama Evropske unije na uvoz električnih vozila iz Kine.
Nova mala Dačija neće koristiti staro ime Spring, a glavni tržišni rivali će joj biti mali jeftini električni automobili iz Kine.
Pre svih Leapmotor T03, koga grupacija Stellantis od prošle godine proizvodi u Poljskoj i prodaje po ceni od samo 15.500 evra (uključujući subvencije sa ekološka vozila u zemljama kao što je Italija), kao i najjeftiniji mali model najvećeh svetskog proizvođača električnih automobila BYD Seagull.
Seagull se u Kini prodaje po ceni od oko 9.000 evra, a u Evropu stiže u aprilu sa drugačijim imenom i cenom "znatno ispod 20.000 evra", najavljeno je iz BYD-a.
Dačijin novi adut bi u prodaji mogao da se pojavi u drugoj polovini 2026. godine, kao prvi u nizu najavljenih potpuno električnih malih gradskih automobila evropskih proizvođača, kakav je Volkswagen ID1, planiran za 2027. godinu sa početnom cenom od oko 20.000 evra.

Još jedan takav auto je i novi Renault Twingo (galerija ispod), koji takođe stiže sledeće godine u istoj cenovnoj kategoriji kao i iD1. Na njegovoj osnovi će i nova Dacia biti bazirana, a oba modela će se proizvoditi u istoj Renault-ovoj fabrici u Novom Mestu, u Sloveniji, rekao je De Meo.
Renault je objavio sliku bočne siluete nove Dačije (slika iznad), sa koje se može zaključiti da su njene proporcije slične novom Twingu. Isti su i vetrobran, bočni stubovi, krov i vrata, ali će Dačijina verzija imati vertikalnija vrata prtljažnika, što će joj doneti više praktičnosti i veći tovarni prostor.
Inače, Renault nastavlja da smanjuje broj delova u svojim novim modelima. Dok je 2019. prosečan broj delova u njihovim modelima bio između 2.200 i 2.600, novi Twingo ih ima samo 750. To je 30 odsto manje delova od novog električnog Renaulta 5.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.