Italijanski proizvođač ima ozbiljne planove za obnovu svoje aktuelne game, koju vreme već pomalo nagriza, pa bi do 2030. na tržištu trebalo da se pojave bar još četiri nova modela

Nakon lansiranja i početka prodaje svog najnovijeg modela Grande Panda, koji se za evropsko tržište proizvodi Kragujevcu, Fiat najavljuje potpuno nove modele 500 i Panda, kojima će značajno proširiti ponudu novih modela u narednih pet godina.
Ideja italijanskog proizvođača je da uvođenjem čitavog niza novih modela obnovi kompletnu gamu svojih modela, koju je vreme već postepeno nagrizlo. A u pomoć ostvarenju tog cilja pristiže obimna arhitektura, odnosno, raznovrsne platforme koje Fijatu stoje na raspolaganju kao delu Stellantis grupe.
Potpuno novim električnim i hibridnim verzijama postojećih modela 600 (lansiranim 2023.) i Grande Pandi, automobilu od koga mnogo očekuje, pridružiće se novi 500 i novi Panda, odnosno modeli koje je Fiat razvijao uporedo sa kragujevačkim, kao i dva veća modela C-segmenta. Proizvodnja svih pomenutih automobila već je potvrđena.
Hibrid umesto baterija
I mali 500 (2007-2024) i još uvek aktuelna Panda (2011) prilično se dugo nalaze na tržištu, a 2020. lansiran je i potpuno novi, mehanički potpuno različit, električni 500e.
Nakon lansiranja nove Grande Pande, prethodna generacija, preimenovana u – Pandina, uz očekivana ažuriranja i osvežavanja, ostaće u ponudi najkasnije do 2030. godine. A električni 500e će, nakon dorade na kojoj se uveliko radi, već ove godine dobiti i hibridni pogon.
I pored ovog "produžavanja života", Fiat je potvrdio da će oba modela dobiti zamene koje će biti ponuđene sa blagim hibridnim i potpuno električnim pogonom. Obe verzije modela 500 biće zamenjene 2029, dok će naslednik obe Pandine stići godinu dana kasnije.
Evolucija i revolucija
I dok će prepoznatljiv i dopadljiv dizajn novog modela 500 predstavljati evoluciju postojećeg, mnogo veće promene očekuju Pandu, potvrdio je za Autocar generalni direktor Fiata Olivije Fransoa. Dizajn buduće Pande će biti bliži originalnoj Pandi iz '80-ih godina prošlog veka, čime će se ona stilski povezati sa novom Grande Pandom.
Fiat je, inače, nove modele na platformi Grande Pande, sa kojima se sprema za "novu globalnu utakmicu", najavio još pre godinu dana kada su prikazani skice njihovih koncepata (galerija ispod). Među pet prikazanih koncepata našli su se City Car, koji je postao Grande Panda, novi veliki SUV (koncipiran kao direktan rival modelu Dacia Bigster), fastbek sedan naslednik Tipa i pikap.
"Kada ih budete videli jedno pored drugog, videćete mamu medvedicu i njeno meče. To će biti stvarno slatko. To neće biti samo manja verzija Grande Pande, već će sa njom imati vizuelne veze, ali iste korene i ikoničnu siluetu", istakao je Fransoa.
Još uvek nije poznato da li bi neki od najavljenih automobila mogao ili mogli da se proizvode u Srbiji. Istovremeno, postepeno uvođenje novih modela u proizvodnju, u narednih pet godina, označiće kraj za Fiat 500 Hybrid, 500X i Fiat Tipo.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.