Vlasnici mlađih polovnjaka do 30 godina starosti često nemaju pojma šta imaju na parkingu ili u garaži, niti šta bi sa njima uradili, a njihovim jangtajmerima vrdnost vrtoglavo raste

Automobili proizvedeni pre između 15 do 25 godina ne smatraju se baš oldtajmerima, pogotovo ne u našem delu sveta gde je Golf "dvojka" još uvek relativno redovna pojava na ulicama i putevima. Reč je o vozilima koja se još uvek relativno često mogu videti u saobraćaju, a koja su u svetu starijih četvorotočkaša poznata kao – jangtajmeri.
U zavisnosti od države, i starosti njenog voznog parka, jangtajmerima se smatraju vozila stara između 20, 25 i 30 godina. Istovremeno, većina propisa je saglasna da su automobili stariji od tri decenije oldtajmeri, odnosno klasici ili klasični automobili.
I dok se u kategoriji klasika vrednost uglavnom ne dovodi u pitanje, pošto su automobili stariji od 30 godina uglavnom katalogizovani prema godini proizvodnje i stanju u kome se nalaze, kod "mlađih starijih" automobila cenovne kategorije nisu baš sasvim definisane, pa vlasnici takvih "olupina" često nemaju pojma šta imaju na parkingu ili u garaži, niti šta bi sa njima uradili.
Više nego duplo
Međutim, upravo taj segment starijih vozila poslednjih godina doživljava "novu mladost". Da li zbog preteranog insistiranja na novim tehnologijama i komplikovanijih tehničkih rešenja kod savremenih automobila, tek potražnja za jangtajmerima – automobilima koje je moguće "popraviti pomoću šrafcigera i ključa" – sve je veća.

Uprkos činjenici da se to u javnosti toliko ne primećuje, na ozbiljan rast vrednosti mlađih polovnjaka ukazuju podaci nemačkih sajtova Youngtimer Price Guide (poznatog magazina Auto Motor und Sport) i sajta Classic Analytics, prema kojima su cene nekih modela iz '80-ih i '90-ih godina prošlog veka u poslednjih godinu dana više nego udvostručene.
Ovaj trend potvđuje staro pravilo prema kome sportski modeli i kabrioleti postaju posebno popularni među ljubiteljima starijih automobila što vreme više protiče.
10 jangtajmera sa najvećim rastom vrednosti:
- Renault Twingo – Godine proizvodnje: 1992. – 1998. / Rast vrednosti: 225 odsto
- Peugeot 309 GTI 16V – Godine proizvodnje: 1990. – 1993. / Rast vrednosti: 188,9 odsto
- Talbot Samba Rally – Godine proizvodnje: 1983. – 1986. / Rast vrednosti: 164,7 odsto
- Peugeot 306 2.0 16V S16 – Godine proizvodnje: 1993. – 1996. / Rast vrednosti: 151,5 odsto
- Citroen CX 25 D Long Turbo 2 – Godine proizvodnje: 1986. – 1989. / Rast vrednosti: 145,9 odsto
- Peugeot 306 2.0i Cabriolet – Godine proizvodnje: 1994. – 1997. / Rast vrednosti: 136,7 odsto
- Lancia Ypsilon 1.1 – Godine proizvodnje: 1995. – 2000. / Rast vrednosti: 128,6 odsto
- Volkswagen Golf II GTI – Godine proizvodnje: 1984. – 1987. / Rast vrednosti: 125,8 odsto
- Volvo 740DL – Godine proizvodnje: 1982. – 1984. / Rast vrednosti: 118,9 odsto
- Toyota MR 2 Coupé T-Bar – Godine proizvodnje: 1990. – 1994. / Rast vrednosti: 113,3 odsto.
Mali Renault Twingo prve generacije još uvek je čest na ulicama, ali i sve traženiji na tržištu polovnjaka, pa danas vredi i do tri puta više nego pre godinu dana. Prema navodima Classic Analytics-a, za Twingo u dobrom stanju prodavci danas traže i do 3.900 evra, dok se u januaru 2024. Mogao kupiti za 1.200 evra.

Uvek traženi Volkswagen Golf GTI je takođe značajno poskupeo, pa je njegova vrednost sa 7.800 evra, pre nešto više od godinu dana, skočila na čak 14.000, što je rast od 125,8 odsto.
Najveći broj mesta na ovoj listi zauzimaju francuski modeli, među kojima je najviše Peugeot-a. Ipak, najveći rast vrednosti među njima ostvario je pomalo zaboravljeni Talbot (fabrika ugašena 1995. godine), odnosno njegov maloserijski sportski model Samba Rallye. Auto koji se pre godinu dana mogao kupiti za 6.800 evra, danas se prodaje za 18.000.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.