Prema rezultatima ankete u kojoj je učestvovalo 23.000 vozača, Carwow je sastavio listu od 32 marke za koje vlasnici tvrde da će za svoj sledeći auto ponovo izabrati model istog proizvođača
Odabir automobila, kada se jednom odlučite da ga kupite, svakako je velika odluka, bilo da je reč o novom ili polovnom četvorotočkašu. Mnogi potencijalni kupci, međutim, čak i kad imaju novca, nemaju ideju koji bi konkretan model ili marka mogao da bude njihov izbor.
S druge strane, izbor je dosta lakši za one vozače koji uvek biraju modele iste marke, što je nedavno istraživanje sprovedeno u Velikoj Britaniji i potvrdilo. Prema njegovim rezultatima, tri od pet vozača se gotovo uvek drže jedne iste automobilske marke.
Godišnja anketa Carwow Grupe, u kojoj je učestvovalo 23.000 vlasnika automobila, pokazala je koliko su vozači u periodu od poslednje tri godine bili verni brendovima automobila koje poseduju.
Neke marke i modeli, očekivano, uživaju veće poverenje i imaju više posvećenih ljubitelja od drugih. Odgovori vlasnika donekle se poklapaju sa odgovorima vozača iz drugih anketa, o kvalitetu i pouzdanosti automobila, što nas dovodi do logičnog zaključka da upravo te dve osobine definitivno zadobijaju poverenje kupaca.
![Automobili _ auto salon _ Foto Shutterstock.jpg Automobili _ auto salon _ Foto Shutterstock.jpg](https://staticsmartlife.mondo.rs/Picture/111280/jpeg/Automobili-_-auto-salon-_-Foto-Shutterstock.jpg?ts=2025-02-14T17:12:07)
Top 10 marki automobila kojima su kupaci najverniji:
Na osnovu rezultata ankete, Carwow je sastavio listu od 32 marke automobila kojima su vlasnici najverniji. "Procenat vernosti" pored svakog brenda označava verovatnoću da će vlasnici modela tih marki, za svoj sledeći automobil ponovo izabrati model istog proizvođača.
1. Toyota – 75,8 odsto
Ne treba da čudi to što je Toyota, čiji su modeli gotovo uvek u vrhu u izborima najpouzdanijih automobila, i ovde na čelu liste. Čak 75,8 odsto vlasnika modela najvećeg proizvođača automobila na svetu ne namerava da promeniti omiljenu marku prilikom sledeće kupovine.
2. Tesla – 69,5 odsto
Na drugom mestu je Tesla sa 69,5 odsto vlasnika koji ne razmišljaju ni o jednom drugom brendu, već planiraju da i ubucuće ostanu verni elektromobilima kompanije Ilona Maska. Čak 72 odsto vlasnika Tesli verno je tom brendu zbog "njegovih inovacija i tehnologije baterija".
3. Lexus – 68,7 odsto
Kao apsolutni sinonim za pouzdanost, japanske marke tradicionalno jako dobro zadržavaju kupce, što dokazuje činjenica da tri od pet najbolje rangiranih proizvođača u ovoj anketi dolaze iz te države. Treći su vlasnici Lexusa, luksuznog podbrenda Toyote, kojih bi 68,7 odsto ponovo selo za volan modela iste marke, zahvaljujući sopstvenim pozitivnim iskustvima iz prošlosti i snažnoj reputaciji brenda.
4. Subaru – 68,6 odsto
Čuveni po svojim bokser motorima i pogonu na sve točkove, modeli Subarua su četvrti na listi, sa podrškom 68,6 odsto vlasnika koji bi ponovo kupili automobil slavne "reli marke".
5. Kia – 66,5 odsto
Na petom mestu našla se južnokorejska Kia, čije modele i u budućnosti planira ponovo sa vozi čak 66,5 procenata sadašnjih vlasnika.
6. Porsche – 59,6 odsto
Legendarni Porsche se našao na šestom mestu, a ostale četiri pozicije u prvih 10 zauzeli su Vauxhall, Alfa Romeo, Peugeot i Volkswagen.
7. Vauxhall (nemački ogranak Opela) – 59 odsto
8. Alfa Romeo – 56,9 odsto
9. Peugeot – 56,8 odsto
10. Volkswagen – 54,1 odsto
Carwow lista automobila kojima su kupaci najverniji od 11. do 20. mesta izgleda ovako:
11. BMW – 54,1 odsto
12. Hyundai – 53,4 odsto
13. Audi – 52,1 odsto
14. Citroen – 51,6 odsto
15. Volvo – 51,6 odsto
![10. Volvo XC60 _ Foto Volvo.jpg 10. Volvo XC60 _ Foto Volvo.jpg](https://staticsmartlife.mondo.rs/Picture/110903/jpeg/10.-Volvo-XC60-_-Foto-Volvo.jpg?ts=2025-01-11T18:38:08)
16. Mini – 49,6 odsto
17. Ford – 49,1 odsto
18. Škoda – 47,7 odsto
19. Land Rover – 46,9 odsto
20. Mercedes-Benz – 46,4 odsto
I pored toga što se japanske marke generalno dobro kotiraju u ovakvima anketama, nekoliko njih se našlo i na začelju ove liste. S duge strane, Cupra čiji modeli uživaju relativnu popularnost među mlađim kupcima, i pored relativno niskog plasmana, vrlo je "mlada" marka na tržištu sa manjom ponudom modela u odnosu na konkurenciju, pa kupci nisu imali priliku da je iskuse u dužem periodu eksploatacije.
Carwow lista automobila kojima su kupaci najverniji od 21. do 32. mesta izgleda ovako:
21. Dacia – 45,7 odsto
22. Suzuki – 43,8 odsto
23. Honda – 43,5 odsto
24. Mazda – 42,5 odsto
25. Renault – 42,1 odsto
26. Nissan – 42,0 odsto
![MG 3 Electric (4).jpg MG 3 Electric (4).jpg](https://staticsmartlife.mondo.rs/Picture/109417/jpeg/MG-3-Electric-4-.jpg?ts=2024-10-23T11:04:26)
27. MG – 41,8 odsto
28. Jaguar – 37,4 odsto
29. Seat – 31,3 odsto
30. Fiat – 28,4 odsto
31. Cupra – 17,5 odsto
32. Mitsubishi – 5,6 odsto
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.