Istorijski trenutak za Porsche 911: Najpoznatiji sportski automobil na svetu postaje hibrid | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Istorijski trenutak za Porsche 911: Najpoznatiji sportski automobil na svetu postaje hibrid

Autor Miloš B. Jovanović

U vreme kada Porsche prodaje i potpuno električne automobile, njegovi čelnici tvrde da će 911 biti poslednji od svih modela koji će postati potpuno električan

 Porsche 911 GTS _ Foto Porsche.jpg Izvor: Porsche

Čuveni nemački proizvođač automobila Porsche se sprema da predstavi jednu od najvećih promena u istoriji svog najpoznatijeg modela. Legendarni 911 dobija hibridni pogon!

Liniji modela koje pokreću moćni benzinski motori, pridružiće se Porsche 911 čiji će pogon biti dopunjen najmanje jednim baterijskim električnim motorom. Zvanično će biti predstavljen 28. maja.

Porsche već prodaje SUV model Cayenne e-Hybrid i sportsku limuzinu Panamera e-Hybrid, ali je hibridni 911 ipak nešto drugačija priča. Ovaj potez, zbog toga, predstavlja veliki korak u evoluciji jednog od najprepoznatljivijih sportskih automobila na svetu.

911 ostaje glavni

Mali je broj automobila koje je tako definisao benzinski motor kao što je sa 911 slučaj, a mali je i broj proizvođača automobila koje jedan model odredio na način kao što je to 911 uradio za Porsche. I danas, kada Porsche prodaje mnogo više SUV modela nego klasičnih sportskih automobila, 911 ostaje njegov glavni model.

U vreme kada Porsche prodaje i potpuno električne automobile, Taycan i novi Macan Electric, njegovi čelnici tvrde da će 911 biti poslednji od svih modela koji će postati potpuno električan, najviše zbog toga što je njegov inženjering jedinstven i suštinski važan za njegovu marku.

Hibridni 911 je već je prošao gotovo pet miliona kilometara tokom testiranja na trkačkim stazama i javnim saobraćajnicama, u različitim klimatskim uslovima, prenosi CNN.

Sve generacije na jednom mestu: Porsche 911 – od prvog do poslednjeg
Izvor: YouTube / DPCcars

Konkretniji detalji tih test vožnji, međutim, neće biti objavljeni pre zvanične promocije krajem meseca. Tako, na primer, Porsche još uvek ne želi da saopšti da li će automobil biti plug-in hybrid, kao prošli i sadašnji hibridni modeli.

Hibrid brži od benzinca

Porsche je do sada davao prednost plug-in hibridima, pošto njihove snažnije baterije dodatno povećavaju performanse automobila.

CNN, međutim, ističe da je, hibridni 911 očigledno brži od benzinskog modela. Porsche-ov test vozač je uspeo da izveze krug u hibridnom 911 na čuvenoj nemačkoj trkačkoj stazi Nirburgring Nordšlajfe za 7 minuta i 17 sekundi – 8,7 sekundi brže od aktuelne generacije 911 sa benzinskim motorima.

 Porsche 911 _ sve generacije _ Foto Porsche.jpg
Porsche 911 – Modeli svih generacija
Izvor: Porsche

Ukoliko je to tačno, brža vožnja znači da hibridni ima veću snagu zbog dodate električne pomoći. Nirburgring je izazovna staza puna krivina, pa brže vreme takođe ukazuje i na to da upravljivost automobila nije poremećena dodatnom težinom baterija i električnih motora.

"Imamo bolje prijanjanje, znatno više snage, a spontana reakcija hibrida kad je reč o performansama je velika prednost", izjavio je bivši vozač utrka i "ambasador marke" Jerg Bergmajster.

Hibridne verzije 911-ice stiže šest decenija nakon lansiranja prvog Porsche-a 911, predstavljenog 1963. godine, čija proizvodnja je počela godinu dana kasnije.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

01:31
Porsche Road Tour od Beograd do Kopaonika
Izvor: Dream Multimedia
Izvor: Dream Multimedia

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 3

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

beogradska seljačina

Jedino "klotara" klasična sa malim turbinama i šiberom ima onaj poznat lep zvuk i može da se koristi svakodnevno, sve ostalo su im prebudžajzeri za moćne rendžere.

Nikola

Pravi Porsche 911 nikad elektro, nikad 4cyl., nikad hibrid kojekakav plug in, plin itd... Uvek i samo bokser šestak na benzin!

Бранко

@Nikola Rece Nikola I sede u svoju skodu feliciju sto mu ostala od dede