Električni Porše GT4 – trkački automobil budućnosti! Sa zvukom iz drugog univerzuma to više nije san, već stvarnost | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Električni Porše GT4 – trkački automobil budućnosti! Sa zvukom iz drugog univerzuma to više nije san, već stvarnost

Autor Uroš Mateijć

GT4 e-Performance će omogućiti Poršeu da kupcima u budućnosti pruži opciju motosporta sa potpuno električnim trkačkim automobilima

 Porsche GT4 e-Performance, Električni automobil Izvor: Privatna arhiva

Na nedavno održanom događaju "Rennsport Reunion 7" u Laguna Seci, Porše je napravio nezaboravan događaj, bogato je počastio posetioce šarolikim "menijem" - uključujući svetsku premijeru Porše 911 GT3 Rennsport, demo krugovima hibridnog prototipa Porše 963, ali i potpuno električnog GT4 e-Performance.

Električni GT je trkački automobil budućnosti, a da je budućnost već počela, pokazao je Porše GT4 e-Performance, koji će služiti kao test vozilo. Iskorišćena je proverena šasija trkačkog modela 718 Cayman GT4 Clubsport, u koju su ugrađeni elektromotori i baterije. Maksimalna simulirana snaga je 800 kW, dok je u simuliranim trkama postignuta snaga od (trajnih) 450 kW u trajanju od 30 minuta - koliko traju trke Carrera Cupa.

Pogonski sistem Poršea GT4 e-Performance, zasnovan je na PESM (permanenty excited synchronous machine) elektromotorima koji pokreću prednju i zadnju osovinu. Na taj način, ova dva motora
zajedno imaju maksimalnu snagu od 800 kW (ekvivalentno sa 1.088 KS).

Pogledajte

00:47
Porše
Izvor: Privatna arhiva
Izvor: Privatna arhiva

Motori i baterija se hlade jedinstvenim uljnim rashladnim sistemom, koji je razvio Porše, upravo za trkačke električne automobile, da bi se mogao iskoristiti puni potencijal baterijskih ćelija, jer je izbegnut termalni gubitak koji se javija usled povišene temperature. Karoserija vozila je napravljena, između ostalog, od kompozitnih materijala na bazi prirodnih vlakana.

Tehničle specifikacije:

Inovacije

  • Pogon na sva četiri točka
  • Promenljiva snaga
  • Sistem direktnog hlađenja ulja ugrađen u e-motore i bateriju, razvijen od strane Poršea
  • Digitalni sistem retrovizora
  • Ekran na dodir
  • RGB LED glavna svetla
  • RGB LED svetlosna traka sa svim funkcijama zadnjeg svetla

Motori

  • Porše Magneto sinhronizovani e-motor "Made in Zuffenhausen" sa do 22.500 o/min svaki na prednjoj i zadnjoj osovini

Snaga

  • Do 800 kW (1.088 KS)

Kapacitet baterije

  • 65/80 kWh (neto/bruto)

Rekuperacija

  • Do 45 kVh tokom trke, u zavisnosti od rasporeda staze

Trkačka udaljenost

  • 30 minuta sa 450 kW (612 KS) na stazi. Udaljenost varira u zavisnosti od izabranog nivoa performansi.

Vreme punjenja

  • Oko 15 minuta od 5 do 80 procenata SoC (stanje napunjenosti)

Težina praznog vozila

  • 1.550 kg

Dimenzije

  • Širina: 1.950 mm (140 mm širi od 718 Cayman GT4 Clubsport)
  • Dužina: 4.450 mm
  • Visina: 1.238 mm
  • Međuosovinsko rastojanje: 2.476 mm.

GT4 e-Performance će omogućiti Poršeu da kupcima u budućnosti pruži opciju motosporta sa potpuno električnim trkačkim automobilima.

Strategija ovde koristi tehnološke komponente u konceptnom automobilu IAA Mission R, koji je Porše predstavio 2021. godine kao viziju budućnosti. Ipak, kompanija je to sada učinila stvarnošću.

BONUS VIDEO:

Električni Porsche 718
Izvor: YouTube/ AO Automotive Reviews

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA