EU "uzvraća udarac": Istraga u toku, moguće uvođenje retroaktivnog poreza na električna vozila iz Kine | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

EU "uzvraća udarac": Istraga u toku, moguće uvođenje retroaktivnog poreza na električna vozila iz Kine

Proizvođači električnih automobila iz EU bi mogli da pretrpe štetu koju bi bilo teško nadoknaditi, tvrdi EK, ukoliko se uvoz kineskih vozila nastavi tempom kakvim se sada obavlja

 BYD Qin Plus Glory Edition _ električni automobili _ Foto BYD (2).jpg Izvor: BYD

Električna vozila koja se iz Kine uvoze u zemlje članice Evropske unije (EU), od četvrtka 7. marta će morati da budu prijavljena na carini, odlučila je Evropska komisija (EK).

Ona bi uskoro mogla da budu dodatno opterećena novim dažbinama, ukoliko istraga organa EU za trgovinu utvrdi da su njihovi proizvođači dobijali "nepravedne subvencije".

EK sprovodi "anti-subvencionističku" istragu kineskih baterijskih električnih vozila kako bi utvrdila da li EU treba da uvede dodatne carine na njih kako bi zaštitila proizvođače automobila iz EU, navodi agencija Reuters.

Komisija je, u dokumentu objavljanom u utorak, saopštila da ima dovoljno dokaza koji ukazuju na to da su kineska električna vozila bila subvencionisana i da je njihov uvoz porastao za 14 odsto na godišnjem nivou, od kada je istraga zvanično pokrenuta u oktobru prošle godine.

U pomenutom dokumentu se navodi da bi proizvođači električnih automobila iz zemalja EU mogli da pretrpe štetu koju bi bilo teško nadoknaditi, ukoliko se uvoz kineskih vozila nastavi ubrzanim tempom, kakvim se upravo obavlja, pre završetka istrage.

Reagujući na polednji potez EU, Privredna komora Kine je saopštila da je razočarana potezom Evropske unije, kao i da je porast uvoza kineskih vozila u zemlje članice Evropske unije odraz sve veće potražnje evropskih kupaca za električnim vozilima.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:48
Značajan rast izvoza kineskih električnih vozila u Evropi
Izvor: Kineska medijska grupacija
Izvor: Kineska medijska grupacija

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 11

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

G

Kada ne umes da napravis konkurentan proizvod i po odnosu kvalitet i cena, onda sabotiras konkurenciju. Tako je bilo i sa Huawei kompanijom. Napravili 5G infrastrukturu, koja je bilo znatno jeftinija od Qualcomm, a pritom izuzetan kvalitet i mnoge evropske drzave sklopile ugovor sa Huawei i odmah SAD plasirao propagandu kako je to spijunska oprema i kako niko ne sme da je koristi i tako su evropske drzave bile primorane da instaliraju Qualcomm-ovu mnogo skuplju infrastrukturu 5G. Huawei napravio neverovatan cipset za telefon, koji je pruzao zavidne performanse uredjaja, a da pritom ima najmanju elektricnu potrosnju. Primer vam je Huawei P30 Pro. Baterija prilikom izuzetno intezivne upotrebe mogla je da izdrzi skoro 2 dana, sto je bio rekord medju telefonima. Svako je zeleo da ima takav cipset koji je toliko dobro optimizovan. SAD se zabrinuo i sve ucinio da sabotira Huawei i uspeo je u tome. Sada evo ponavlja se isto sa automobilima. Evropa nista ne sme da radi bez dozvole SAD, tako da je sigurno iza svega ovoga SAD. Zasto bi se Evropa bunila da ima jeftine kineske automobile, koji su se pokazali odlicno? Zasto bi Nemacka otkazala jeftiniju 5G infrastrukturu Huawei i presli na Qualcomm 5G koji su platili skuplje? Zasto bi Nemacka dozvolila da se unisti severni tok i da kupuju gas iz SAD, koji je 5 - 6 puta skuplji od ruskog? To nikako nije za korist Nemacke i Nemackog naroda, ali se Nemci nista ne pitaju, vec samo njihova proamericka vlast, koja radi u sluzbi SAD, a ne svog naroda. Nemacka je samo primer, a sve ostale drzave su isto tako porobljene od strane SAD. SAD ne trpi zdravo rivalstvo, vec namece monopol i kraj.

bole

@G pa nije takmicenje ako se takmici drzavni projekat kine sa privatnom firmom,jer drzavni projekat ima nepresusni izvor finansiranja ciji je jedini cilj unistavanje privatne kompanije.ne bi ni bilo takmicenja da drzavni projekat nije ocerupao 5g tehnologiju od kanadskog nortela i sve preneo u kinu.drzavni projekat je x puta prekrsio sva pravila trzisnog takmicenja da bi dosao do trenutne pozicije gde sa kao zale na ne-fer trzisno takmicenje a najsmesnije ni sto sad nije fer jer drzava time sto ih finansira ujedno preko njih i pere novac.a naravno na sve to tu je spijuniranje,obican usisvac iz kine se kaci na kineske servere a ovo kao nece...

beogradska seljačina

Ma i Honda je đo*a od auta