Proizvođači električnih automobila iz EU bi mogli da pretrpe štetu koju bi bilo teško nadoknaditi, tvrdi EK, ukoliko se uvoz kineskih vozila nastavi tempom kakvim se sada obavlja
Električna vozila koja se iz Kine uvoze u zemlje članice Evropske unije (EU), od četvrtka 7. marta će morati da budu prijavljena na carini, odlučila je Evropska komisija (EK).
Ona bi uskoro mogla da budu dodatno opterećena novim dažbinama, ukoliko istraga organa EU za trgovinu utvrdi da su njihovi proizvođači dobijali "nepravedne subvencije".
EK sprovodi "anti-subvencionističku" istragu kineskih baterijskih električnih vozila kako bi utvrdila da li EU treba da uvede dodatne carine na njih kako bi zaštitila proizvođače automobila iz EU, navodi agencija Reuters.
Komisija je, u dokumentu objavljanom u utorak, saopštila da ima dovoljno dokaza koji ukazuju na to da su kineska električna vozila bila subvencionisana i da je njihov uvoz porastao za 14 odsto na godišnjem nivou, od kada je istraga zvanično pokrenuta u oktobru prošle godine.
U pomenutom dokumentu se navodi da bi proizvođači električnih automobila iz zemalja EU mogli da pretrpe štetu koju bi bilo teško nadoknaditi, ukoliko se uvoz kineskih vozila nastavi ubrzanim tempom, kakvim se upravo obavlja, pre završetka istrage.
Reagujući na polednji potez EU, Privredna komora Kine je saopštila da je razočarana potezom Evropske unije, kao i da je porast uvoza kineskih vozila u zemlje članice Evropske unije odraz sve veće potražnje evropskih kupaca za električnim vozilima.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.