Misteriozno poreklo jednog asteroida: Izbačen sa Meseca, prkosi gravitaciji i prati Zemlju oko Sunca | Smartlife RS

Da asteroid Kamooaleva potiče sa Meseca pretpostavila je grupa istraživača posmatrajući jedinstvenu putanju njegovog kretanja

Asteroid, ilustracija Izvor: Pixabay / Ilustracija

Više od 32.000 asteroida leti kroz Svemir u blizini naše planete Zemlje. Iako njihovo poreklo nije u potpunosti poznato, naučnici veruju da je bar jedan mogao da dođe sa Meseca.

Veruje se da asteroid poznat pod imenom Kamooaleva (engl. Kamo'oalewa) predstavlja fragment Meseca izbačen sa njegove površine pre više miliona godina, nakon velikog sudara. Mogućnost da bi baš taj asteroid mogao da bude fragment Meseca prvi put je predložio tim naučnika sa Univerziteta u Arizoni 2021. godine.

Dalji uvid u takvu mogućnost pružila je nova grupa istraživača, koja je u svoja posmatranja uključuila i jedinstvenu putanju kretanja koja je mogla da omogući da do takvog incidenta dođe.

Naučnici su ranije verovali da većina asteroida u blizini Zemlje dolazi izvan orbite Marsa, ali postoji i ta mogućnost da je Kamooaleva fragment Meseca. To naučnicima predstavlja izazov, pošto ovde treba dokazati da bi fragmenti zemljinog prirodnog satelita mogli da pobegnu od gravitacije naše planete.

Upravo tu dolazi nova studija koja tvrdi da bi fragmenti Meseca mogli da izađu iz polja zemljine gravitacije, ukoliko bi bili dovoljno brzo izbačeni, piše BGR.

U poslednjih nekoliko miliona godina Mesec bio pun različitih meteoroida, pa je tako jedan od ovih udara mogao da dovede do toga da se fragment bude izbačen sa Meseca, da bi od njega u nekom trenutku nastala Kamooaleva.

Razlog intresovanja naučnika za Kamooalevu kao mogući fragment Meseca leži u njegovoj jedinstvenoj orbiti. Dok većina asteroida u blizini Zemlje ima orbite koje ih približavaju Zemlji, Kamooaleva većinu vremena deluje kao pratilac Zemlje dok kruži oko Sunca.

Novo istraživanje, objavljeno časopisu Communications Earth & Environment, detaljno se bavi time kako je Kamooaleva mogla da postane asteroid koji je našao u blizini Zemlje, nakon što je prethodno izbačen sa površine Meseca.

BONUS VIDEO:

Povratak na Mesec