Prvi vozovi na svetu sa 100% vodoničnim pogonom počeli redovno da saobraćaju u Nemačkoj | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Prvi vozovi na svetu sa 100% vodoničnim pogonom počeli redovno da saobraćaju u Nemačkoj

Autor Ilija Baošić

Pet Coradia iLint vozova je debitovalo u sredu, a očekuje se da dizel vozovi do kraja godine budu potpuno zamenjeni.

 Prvi voz na vodonik na svetu redovno saobraća u Nemačkoj, premijera Izvor: Alstom

Francuska kompanija Alstom otvorila je novi put u transportu. Kompanija je objavila da je prvi voz na vodonik u svetu, Coradia iLint, stigao do Bremerbordena u Nemačkoj.

Ovaj regionalni voz emituje samo paru i kondenzovanu vodu dok radi sa niskim nivoom buke. Ovim otkrićem, cilj je bio da doprinese najzelenijoj železničkoj mreži na svetu, kaže Alstom.

Možda će vas zanimati

"Mobilnost bez štetnih emisionih gasova je jedan od najvažnijih ciljeva za obezbeđivanje održive budućnosti, a Alstom ima jasnu ambiciju da postane svetski lider u alternativnim pogonskim sistemima za železnicu", kaže Henri Pupart-Lafaržm izvršni direktor i predsednik odbora kompanije Alstom. "Prvi voz na vodonik na svetu, Coradia iLint, pokazuje našu jasnu posvećenost zelenoj mobilnosti u kombinaciji sa najsavremenijom tehnologijom. Veoma smo ponosni što ovu tehnologiju uvodimo u rad kao deo svetske premijere, zajedno sa našim odličnim partnerima".

Samo kilogram vodonika može da učini isto što i 4,5 kg dizela.

Četrnaest vozova na vodonik će eksluzivno saobraćati na ruti u Donjoj Saksoniji. Ugovor vredan 93 miliona evra je sklopljen između državne podružnice LVNG, vlasnika železnice, i kompanije Alstrom. Železnička i transportna kompanija EVB, koja će upravljati vozovima, kao i kompanija za gas i inženjering Linde takođe su deo projekta.

Vozovi, od kojih su pet debitovali u sredu, postepeno će zameniti 15 dizel vozova koji su korišćeni na ovoj trasi, a očekuje se da će do kraja godine saobraćati isključivo vozovi na vodonik.

Coradia iLint vozovi rade veoma tiho, a jedino što ispuštaju je para i kondenzovana voda. Imaju domet od 1.000 kilometara, što znači da svaki voz može da vozi ceo dan na jednom rezervoaru vodonika. Maksimalna brzina je 140 km/h, ali će se na ruti kretati između 80 i 120 km/h.

Predsednik Donje Saksonije Stefan Vajl nazvao je tu vest "modelom za ostatak sveta" i "prekretnicom na putu ka klimatskoj neutralnosti u sektoru transporta".

Kako prenosi CNN, sledeća destinacija vozova biće Frankfurt, gde je naručeno 27 vozova za gradsko područje. Takođe stižu i u Italiju, gde je šest vozova odobreno za upotrebu u severnom regionu Lombardije, kao i u Francuskoj, gde će 12 vozova biti podeljeno u četiri regiona.

Coradia iLint
Izvor: Alstom

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 3

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Gile

A šta je se dosad čekalo trebao je da počne rat pa onda da pusti u pogon vodonik.Ovde je neko zreo za optuženičku klupu

Deki

Svaka I'm cast

Snežana Arsić

A taj vodonik, da li se on proizvodi po zelenoj agendi"? Kao električni automobili, da bi se napravila baterija, zaprlja se životna sredina više od upotrebe uglja...