Zamislite da dođete na bankomat i samo ga pogledate, a on vas informiše o svemu što vam je potrebno ili vam isporuči novac…
Stručnjaci smatraju da ovakva tehnologija i dalje sa sobom nosi određene bezbednosne izazove na čijoj eliminaciji se mora i dalje raditi, ali da su u ovoj situaciji, kad se virus korone može preneti i preko ruku, i više nego korisne, jer pomažu u izbegavanju rizičnih kontakata.
Zbog trenutne situacije, ali i planskih izmena poslovanja i uvođenja novih tehnologija, singapurska banka OCBC uvela je u upotrebu biometrijsku tehnologiju prepoznavanja lica za usluge na bankomatima, eliminišući potrebu za nošenjem platnih kartica.
Banka tvrdi da je prva u jugoistočnoj Aziji primenila facijalnu biometriju (3D detaljno skeniranje lica) za uslugu upita stanja na računu na osam bankomata na području
Singapura. OCBC namerava da ovu tehnologiju postepeno proširi i na uslugu podizanja gotovine na svojim automatima, ali kad bude utvrdila koliko je ovaj način funkcionisanja bankomata bezbedan.
Ovaj potez banke je usledio nakon što je u julu 2019. uvela tehnologiju QR koda za podizanje gotovine na istim bankomatima. Iz OCBC-a navode da su upit o stanju računa i podizanje gotovine najčešće korišćene usluge na bankomatima i da čine gotovo osam od 10 transakcija koje klijenti izvrše.
Skenirano lice klijenta se proverava i verifikuje u nacionalnoj biometrijskoj bazi podataka Singapura, koja sadrži fotografije i identitete četiri miliona stanovnika ovog grada-države.
Verifikacija lica sadrži bezbednosnu funkciju za sprečavanje prevara, koja uključuje i tehnologiju za detekciju živog organizma, čime se blokira eventualna zloupotreba fotografija, video zapisa ili maski tokom postupka verifikacije.