BUDUĆNOST KUPOVINE: Zaboravite na lozinke i PIN kodove, BIOMETRIJA je rešenje! | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

BUDUĆNOST KUPOVINE: Zaboravite na lozinke i PIN kodove, BIOMETRIJA je rešenje!

Sa biometrijskim očitavanjem tokom plaćanja nema zaboravljenih lozinki ili PIN kodova niti tehničkih poteškoća, lakše je i brže potvrditi plaćanje i korisnici to vole!

 import-smartlife-no-name.jpeg Izvor: VISA

Gotovo 50 odsto potrošača u Srbiji smatra biometrijsku identifikaciju bržim i jednostavnijim rešenjem od upotrebe lozinki prilikom potvrđivanja mobilnih plaćanja, pokazuje regionalno istraživanje kompanije Visa, sprovedeno u okviru kampanje U korak sa digitalnom budućnošću.

Biometrijsko potvrđivanje identiteta podrazumeva skeniranje otiska prsta na uređaju, skeniranje rožnjače tj. oka ili skeniranje lica u zavisnosti od toga šta uređaj korisnika podržava.

Možda će vas zanimati:

Istovremeno, većina ispitanika ovog istraživanja veruje da je sigurnost jedna od glavnih prednosti biometrije, a čak 58 odsto ispitanika istaklo je očitavanje otiska prsta kao bezbedniju metodu u poređenju sa ostalim načinima autentifikacije - kucanje PIN broja ili lozinke.

Sistemi poslednje generacije, oni najsavremeniji, mogu da pruže identifikaciju trodimenzionalnog modela lica, prepoznavanje rasporeda vena, analizu DNK strukture, detekciju mirisa i specifičnih hemijskih svojstava kože za svakog čoveka tokom plaćanja. Međutim, od svih biometrijskih opcija, građani Srbije najbolje su upoznati sa prepoznavanjem lica (59 odsto) i očitavanjem otiska prsta (57 odsto). Više od polovine navodi da poznaje metode skeniranja oka i prepoznavanje glasa, dok je najveća nepoznanica identifikacija na osnovu rasporeda vena (70 odsto korisnika kartica nikada nije čulo za ovu mogućnost).

Broj redovnih korisnika biometrijskih plaćanja u Srbiji i dalje je veoma nizak. Tek 10 odsto ispitanika je reklo da redovno koristi otisak prsta prilikom plaćanja, ali je upotreba ostalih opcija gotovo zanemarljiva.

Kad je reč o tradicionalnim načinima autentifikacije, uključujući upotrebu lozinki, 33 odsto ispitanika navelo je da ima sumnje u pogledu sigurnosti prilikom njihovog unosa. Gotovo 60 odsto potrošača, pritom, koristi različite varijante za svoje digitalne servise, dok svega 14 odsto upotrebljava istu lozinku za svaki od naloga. Oko 44 odsto građana smatra frustrirajućim to što ponekad ne može da se seti svoje lozinke ili PIN koda, zbog čega mora da menja karticu, gubi vreme, odlazi u banku i slično.

U isto vreme, svaki sedmi potrošač u Srbiji je u nekom trenutku odustao od internet kupovine zato što je zaboravio svoju šifru za korisnički nalog u online prodavnici, a svaki deseti zato što mu nije stigla jednokratna lozinka od banke putem SMS-a. Problem i teškoću često predstavlja i logovanje na online naloge iz tehničkih razloga. Jedan od efikasnih načina da se prevaziđu ovi nedostaci jeste primena biometrijske tehnologije, koja potrošačima omogućava da jednostavnije i brže realizuju nabavku željenih artikala.

Sve to vodi do podatka iz istraživanja prema kome svaki treći potrošač kao glavnu pogodnost primene biometrije navodi i činjenicu da ne postoji mogućnost gubljenja ili zaboravljanja lozinki ili PIN kodova. Ukoliko se izgubi mobilni telefon ili kompjuter, podaci su zaštićeni i ne mogu biti neovlašćeno upotrebljeni, svesna je četvrtina ispitanika. Korisnici kartica u Srbiji imaju veće poverenje u biometrijska plaćanja ukoliko im tu opciju nude banke ili izdavači kartica, najviše iz razloga što su sigurniji da će njihovi podaci na taj način biti zaštićeniji.

Kao nedostatak, ističe se bojazan da ova tehnologija neće uspešno da funkcioniše, kao i manjak komfora prilikom korišćenja biometrije na javnim mestima.

Kako vi autorizujete plaćanja karticom onlajn i “na zemlji“?

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte i ovo:

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA