Jedinstven koncept 5G železničkog terminala gradi se u mestu Fenieslitke na tromeđi Mađarske, Slovačke i Ukrajine.
Železnički saobraćaj širom Evrope postaje sve popularniji kako za prevoz putnika, tako i za prevoz robe, a razloga za to je više - osim cene i dostupnosti sve veću ulogu igra i ekološki momenat u odnosu na automobilski ili kamionski prevoz putnika i robe.
Internacionalni železnički terminal nazvan East-West Gate (EWG) gradi se u gotovo na tromeđi Slovačke i Ukrajine sa mađarskim mestom Fenieslitke.
Ovo će biti jedinstven železnički terminal koji će imati sopstvenu 5G infrastrukturu i mrežu, a izgradnja bi trebalo da bude gotova tokom 2022. godine.
To će biti prvi pametni 5G terminal za prijem, skladištenje i dalji prevoz robe u celoj Evropi, na čijoj izgradnji, instalaciji i održavanju rade Vodafone Hungary i Huawei Technologies Hungary.
Kompanija iz Kine biće zadužena za opremu, dok će platformu i mrežnu podršku radi mađarska Vodafone mobilna mreža. Ova saradnja i sam projekat važni su za jačanje 5G mreže i infrastrukture u celoj Mađarskoj i zbog digitalizacije železničkog saobraća, koji je u toku u toj zemlji.
Prema svim parametrima ovaj projekat će biti jedan od najvećih i najinovativnijih upotreba 5G mreže u industrijskoj infrastrukturi Evrope. Daljinski će se kontrolisati ogromni kranovi za organizaciju, istovar i utovar kontejnera robe i drugog materijala. Tokom prve godine biće regulisano najmanje milion kontejnera, a za funkcionisanje sistema koristiće se veliki procenat zelene energije.
Izgradnja privatne 5G mreže za železnički terminal na površini od 85 hektara počela je u januaru 2021. godine i po završetku sledeće godine biće jedan od najvećih logističkih železničkih čvorova između Evrope i Azije.
Mađarska investicija poklapa se sa promenama logističkih potreba koje sve više zahtevaju zelenija i pouzdanija, ali jednako brza rešenja od avionskog i brodskog prevoza.