PAO BROJ KORISNIKA MOBILNE TELEFONIJE U SRBIJI: Dva operatora ih izgubila, a dva su ih dobila | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

PAO BROJ KORISNIKA MOBILNE TELEFONIJE U SRBIJI: Dva operatora ih izgubila, a dva su ih dobila

Tržište telekomunikacija i medijske distribucije u Srbiji u prva tri meseca 2022. godine uglavnom beleži blagi pad i uobičajene je strukture što se konkurencije tiče.

  Izvor: MONDO/Uroš Arsić

U prvom kvartalu ove godine bilo je 8,36 miliona aktivnih korisnika mobilne mreže što je pad broja korisnika za 130.000 u odnosu na prethodno tromesečje, objavila je Republička agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL).

Korisnici mobilnih mreža ukupno su ostvarili 5,1 milijardu minuta razgovora i poslali oko 1,3 milijardi SMS poruka, objavljeno je u kvartalnom RATEL izveštaju.

Možda će vas zanimati

U proseku, svaki mobilni korisnik razgovarao je 6,8 minuta dnevno i slao 1,7 SMS poruka.

Pad broja aktivnih korisnika imali su Telekom Srbija, koji je i dalje na 43,3 odsto tržišta, i Yettel, a rast A1 i Globaltel, ali je broj postpejd korisnika u prva tri meseca ove godine dostigao 5,16 miliona i u blagom je rastu, dok je broj pripejd korisnika u padu i iznosi 3,2 miliona.

U ovom kvartalu nastavljen je trend rasta mobilnog internet saobraćaja koji je sada dosegao 184,4 miliona GB.

Zanimljivo je da je broj izvršenih prenosa brojeva iz mreže u mrežu 24.000 i niži je nego u prethodnom kvartalu.

Ukupno je 1,81 miliona pretplatnika fiksnog širokopojasnog pristupa internetu, što je nastavak trenda rasta. Dominira kablovski pristup, a sledi ga pristup preko xDSL-a. Oba načina korišćenja interneta imaju blagi pad broja pretplatnika, dok pristup Wi-Fi mreži preko FTTx-a značajno raste. U tržišnom učešću Telekom Srbija je sa 55 odsto pretplatnika vodeći, sledi SBB sa 31,5 posto (koji je nedavno ubrzao svoje internet pakete besplatno), pa Orion.

Kod distribucije medijskih sadržaja, broj pretplatnika je u blagom padu i iznosi 2,13 miliona, od kojih oko polovine ima priključak na digitalnu kablovsku televiziju. U odnosu na poslednji kvartal 2021. broj realizovanih dodatnih usluga je povećan, i iznosi oko 579 miliona. Od onih koji su u mogućnosti, 31 odsto pretplatnika plaćalo je dodatne programske kanale. Prema broju pretplatnika

Telekom Srbija ostvario je učešće od 49,9 odsto, a sledi SBB sa 44,8 procenata. Povećan je i broj pretplatnika paketa usluga koji je u prvom kvartalu iznosio 1,64 miliona, a najzastupljeniji su paketi sa tri usluge. Sa 40,9 odsto najzastupljenija je paket kombinacija internet sa fiksnom telefonijom i televizijom.

U prvom tromesečju 2022. broj pretplatnika u fiksnoj telefoniji povećan u odnosu na poslednjih kvartal 2021. i sada je 2,38 miliona, ali je ostvareno manje saobraćaja - oko 580 milijardi minuta. I dalje su korisnici u 87 odsto slučajeva fizička lica, a 95 odsto je domaćeg saobraćaja.

Telekom Srbija drži gotovo tri četvrtine pretplatnika, SBB - 22 posto, a tokom tri meseca preneto je ukupno je 4,7 hiljada brojeva.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 1

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

johnnybee

Taman toliko i stanovnika gubi Srbija za godinu dana...130 000..