NETFLIX IZGUBIO 200.000 PRETPLATNIKA: Akcije pale za 23%, kreće lov na ljude koji dele naloge | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NETFLIX IZGUBIO 200.000 PRETPLATNIKA: Akcije pale za 23%, kreće lov na ljude koji dele naloge

Prvi put za više od 10 godina Netflix nije porastao - izgubio je makar 200.000 korisnika, što je izazvalo oštre reakcije tržišta, ali i kompanije.

 Netflix biblioteka naslova Izvor: Netflix

Svi koji dele Netflix naloge među sobom, a ne plaćaju punu cenu pretplate mogu da se spreme da će tu pogodnost tj. mogućnosti vrlo brzo izgubiti.

Nakon objave da je prvi put za više od 10 godina izgubio pretplatnike i nije porastao nimalo, oko 200.000, Netflix je najavio da kreće u lov na ljude koji dele naloge, ali to je samo jedna od mera koju će mreža preduzeti da bi ostala na kursu uspešnog poslovanja.

Možda će vas zanimati

Period u kojem je Netflix prvi put u istoriji nije povećao broj pretplatnika bio je od početka 2022. do kraja marta, što je izazvalo drastičan pad akcija kompanije od čak 23%.

Nakon pandemijskih rekordnih skokova Netflix pretplatnika menadžment je prognozirao da će u pomenutom periodu dobiti novih 2,5 miliona naloga, što ne samo da se nije desilo, nego je zabeležen istorijski pad, a pre ovoga registrovan je pad samo jednom, i to isključivo u SAD regionu 2019. godine, ali je globalno Netflix konstantno rastao.

Nažalost, poučen ovom računicom, menadžment kompanije morao je da promeni prognoze i za drugo tromesečje 2022. godine, pa umesto rasta sad kompanija predviđa da će pad pretplatnika da se nastavi i da će od aprila do juna servis napustiti čak oko dva milion ljudi tj. naloga.

Uticaj konkurencije i rata u Ukrajini

Znaćajan broj Netflix pretplatnika je otišao iz SAD-Kanada regiona, u kojem je kompanija nedavno podigla cene pretplate i to je, prema podacima izveštaja dostavljenom akcionarima, najjači razlog za otkazivanje pretplata. Globalno je Netflix pao za 200.000 kad se posmatraju konačni brojevi, ali je rast izvan SAD i Kanade bio dovoljno velik da pokrije 600.000 otkazanih pretplata, koji se dogodio od Q4 perioda 2021. godine.

Netflix je nakon ove objave pretrpeo pad akcija za čak 23 procenta, što se ne pamti u istoriji kompanije

Takođe, broj otkazanih pretplata iz Rusije i Ukrajine je premašio 700.000, što je još jedan vrlo loš rezultat pokriven, ipak, značajnim rastom koji je Netflix imao tokom prethodna tri meseca, ali u konačnom bilansu rast nije bio dovoljan da pokrije sve neplanirane i planirane gubitke (povećavanjem cene pretplate Netflix je svakako znao da na to određeni broj korisnika neće pristati).

Netflix-ov problem je i jačanje konkurencije, koja se globalno širi. HBO Max posluje dobro širom sveta i daje premijere blokbastera već 45 dana nakon premijere u bioskopu. Uspešan je i Amazon Prime, a čak i kod nas će uskoro biti dostupni Disney+ (možda će se zvati i Star), kao i ShowTime streaming servis. Takođe, globalno i kod nas je dostupan i ruski Start, koji broj sve više pretplata. Zajednički - Netflix ima alternativu i ljudi je rado biraju, očigledno.

Počinje lov na deljene naloge

Netflix zvanično ima preko 222 miliona korisnika i prema proceni kompanije makar još 100 miliona koji dele nalog sa nekim od ovih uračunatih u prvom broju. Više od 30 miliona takvih naloga Netflix ima u SAD i Kanadi i to su tržišta na kojima će streaming kompanija prvo krenuti da lovi i gasi takve naloge.

U ovom slučaju gubiće i vlasnik naloga i onaj ko sa njim ili koji s njim taj nalog dele.

Kompanija ima mehanizme da otkaže i zabrani naloge koji su deljeni među različitim korisnicima i počeće da ih primenjuje odmah. Takođe, Netflix trenutno u Čileu, Peruu i na Kostarici testira nove tipove naloga, koji se zvanično dele za daleko manju pretplatu od osnovne, ali nema nagoveštaja kad bi ovaj model mogao da bude primenjen globalno.

Da li vi delite svoj Netflix nalog sa nekim ili neko sa vama?

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 16

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

ime

CRY ABOUT IT

Istina

Drago mi je jer je sadržaj očajan. Svi su u serijama ili crnci ili slične gluposti.

Tanja

Samo štancaju osrednji sadržaj za hipstere, sipaju pare kofama kao da se tako pravi kvalitet. Ne mogu da se porede sa HBO koji imaju serije za sva vremena.