Nekada je poželjno vratiti se u prošlost kako bi se bolje formirao utisak njihove sadašnje veličine.
Najpopularniji uređaji na svetu su svakako pametni telefoni, a mi ćemo se osvrnuti u ovom tekstu na to kako su proizvođači tih uređaja dobili ta imena.
Velike tehnološke kompanije su godinama gradile svoju reputaciju kako bi danas bile to što jesu.
Da je istorija otišla drugačijim tokom, Google se ne bi tako zvao, dok pojedini možda ne bi ni postojali. Jaka reputacija ne može da dođe bez prepoznatljivog imena, upravo je to glavni razlog što jedan brend izdvaja od ostalih kompanija sličnih karakteristika.
Jednom kada se izgradi ime, lakše se dolazi i do potencijalnih mušterija, zato ne bi trebalo da vas čudi da sve ove kompanije imaju veliki broj korisnika. Pa hajde da počnemo!
NOKIA
Verovatno znate da ova kompanija potiče iz Finske, ali ono što mnogi ne znaju je to da ova kompanija nije počela u oblasti telefona, već se prvobitno bavila proizvodnjom i distribucijom različitih vrsta papira. Nokia je dobila ime po istoimenom gradu koji se nalazi na jugu Finske, a tu se nalazi i reka Nokianvirta. Ukoliko želite da naučite više o ovoj kompaniji, pročitajte i ovaj zanimljiv tekst o njenoj istoriji.
Nokia paper mill in 1865pic.twitter.com/asDtjgK2gl
— Learn how to earn from Tweets (@Tweetandearnnow)September 4, 2020
Iako reč Google sama po sebi na početku nije značila ništa, iza nje se krije interesantna priča. Tvorci Google pretraživača Lari Pejdž i Sergej Brin su još 1996. godine (dve godine pre pokretanja sajta) radili na imenu svog projekta koji se tada zvao „BackRub“. Potom su se okrenuli nazivu Google, koji je u stvari nepravilno izgovorena reč Googol, što je matematički naziv za broj jedan, iza kojeg stoji niz od 100 nula. Pojam Googol prvi je upotrebio američki matematičar Edvard Kasner 1938. godine.
APPLE
Pošto smo već u Silicijumskoj dolini, vreme je za Apple, što je na srpskom jabuka. Legenda kaže, to jest biografija Stiva Džobsa, da je on bio na voćnoj dijeti kada se vraćao sa farme jabuka, te je pomislio da bi baš taj naziv zvučao "zabavno, produhovljeno i nimalo zastrašujuće".
SAMSUNG
Logično je da će sledeći na listi biti njihov najveći konkurent. Ime ove kompanije na korejskom znači "tri zvezde", što objašnjava i naziv za premijum modele "Galaxy". To ime je odabrao osnivač kompanije Li Bjung-čula, a ideja je bila ta da Samsung jednog dana postane moćan i da traje stalno, kao zvezde na nebu. Iz ove perspektive možemo reći da im je pošlo za rukom!
The logo history of@SamsungMobile#TechnologyCompanies
— Tech Score (@TechScoreNY)September 8, 2019
Which#Samsungwas your personal FAVORITE? pic.twitter.com/pGHLUJOozk
LG
Iako je LG odlučio da povuče konce iz industrije pametnih telefona, njihovo ime i dalje živi. Neki možda misle da ono znači "Life's Good", pošto su često reklamirali svoje proizvode sa ovom uzrečicom, ali to nije slučaj. GoldStar kompanija je osnovana pet godina nakon završetka Korejskog rata, a oduvek je bila kompanija za elektroniku. Ona je posedovala i sestrinsku kompaniju Lak-Hui, to jest "Lucky", te je tako nastao "Lucky GoldStar", odnosno LG. Danas LG ne koristi te nazive, te njihov akronim ne predstavlja ništa, prenosi PhoneArena.
ASUS
Relativno nov igrač na tržištu pametnih telefona je osnovan u Tajvanu, a ime potiče iz grčke mitologije i krilatog konja Pegaza (Pegasus), odatle i Zenfone Pegasus serija. Asus ističe da to ime "oličava snagu, čistoću i avanturistički duh ovog fantastičnog stvorenja". Mit kaže da je Zevs pretvorio ovo mitološko biće u sazvežđe Pegaz.
HUAWEI
Ova kompanija je osnovana u malom apartmanu u kineskom gradu Šendžen i na početku je prodavala opremu za telekomunikaciju. Kasnije je Huawei sam razvijao i proizvodio takvu opremu, dok nisu početkom 90-ih dobili ugovor od tamošnje vlade sa kojim su obezbeđivali telekom opremu Narodnooslobodilačkoj vojsci. Osnivač te kompanije, Ren Zengfei je otkrio da je ime Huawei nastalo od slogana na kineskom zidu "Zhonghua youwei", što znači "Kina može" ili "Kina obećava".
XIAOMI
Xiaomi je prvi svoj mobilni uređaj predstavio 2011. godine iznači "proso" (žitarica koja se koristi za proizvodnju brašna i alkoholnih napitaka), dok Lei Džun, predsednik te kompanije ističe da "Xiao" potiče iz buduističkog koncepta i izreke "da je jedno zrno pirinča veće od cele planine". To sugeriše da je moto te kompanije bio da jedna mala firma može da izraste u velikog tehnološkog giganta.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.