STIGLE FACEBOOK PAMETNE NAOČARE: Mogu da snimaju video, a biće dostupne u svakoj radnji koja prodaje Ray Ban  | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

STIGLE FACEBOOK PAMETNE NAOČARE: Mogu da snimaju video, a biće dostupne u svakoj radnji koja prodaje Ray Ban 

Od četvrtka 9.9.2021. godine Facebook je ozvaničio globalnu prodaju svojih Ray Ban Stories pametnih naočara po ceni od 299 dolara.

Ray Ban Stories naočare Izvor: SmartLife / Ray Ban

Ako ste očekivali naočare koje će vam na staklima projektovati munje i gromove i omogućiti da vidite Facebook informacije za svakog prolaznika kojeg pogledate, ostaćete razočarani. Facebook naočare predstavljene su kao deo saradnje sa poznatim proizvođačem Ray Ban i imaju potpuno drugu filozofiju.

Stil pre svega

Možda će vas zanimati

Umesto glomaznih i teških pametnih naočara, Facebook se odlučio za moderni, neopterećujući izgled, koji zbog toga žrtvuje određene funkcionalnosti. Na prednjem delu rama naočara se nalaze dve kamere kojima možete slikati i praviti snimke. Ono što se uslika ili snimi se sinhronizuje sa posebnom aplikacijom koja se zove Facebook View.

Ray Ban Stories novi način slikanja
Izvor: YouTube / Ray Ban Films

View aplikacija za Ray Ban Stories

U Facebook View možete da sređujete klipove i da ih delite sa drugim aplikacijama na telefonu ili prijateljima. Naočare se zovu Ray Ban Stories i poseduju fizičko dugme kojim se inicira snimanje, a mogu i da koriste glasovne komande poput “Hej Facebook, snimi video” (doduše na engleskom). Napomenućemo i da za sada glasovna komanda može da služi samo za iniciranje video snimka, ali ne i za fotografije. Kada snimate, diskretna bela lampica u uglu naočara svetli, kako bi sagovornik znao da naočare snimaju.

Glavna prednost ovih naočara je što izgledaju kao sasvim normalne, a ne neke “nabudžene” pametne naočare sa kojima delujete kao da ste izašli iz epizode Zvezdanih staza sa kasnih osamdesetih.

Ne previše pametne

Nije tajna da su Ray Ban Stories samo stilizovana verzija Snapchat Spectacles, modela koji je predstavljen pre pet godina, bez mnogo uspeha. Ove naočare imaju normalna stakla i ne prikazuju ništa na njima, ali imaju zvučnike sa obe strane, čime se omogućava da ih koristite kao slušalice preko Bluetooth veze. Kontrole se obavljaju preko dela koji je osetljiv na dodir, na boku naočara, a kojim se kontrolišu jačina zvuka i reprodukcija muzike.

Možda će vas zanimati

S obzirom na to da je Facebook želeo da njihove pametne naočare budu kao bilo koje druge obične naočare, jasno je da je ovo korak ka novoj generaciji naočara koje će ponuditi proširenu stvarnost za svoje korisnike, kao dodatni sloj informacija preko onoga što vidite. Uostalom, lekari su počeli da operišu na daljinu, zbog čega i najveća društvena mreža na svetu ne bi razvijala proširenu stvarnost.

Kamere

Dve kamere na prednjoj strani imaju po 5 MP senzor i mogu da snime tridesetak video snimaka od po 30 sekundi ili oko 500 fotografija pre nego što se interna memorija napuni. Slike su dostupne u rezoluciji 2592x1944 piksela, a video u 1184x1184 piksela u 30 fps. Lampice sa unutrašnje strane naočara obaveštavaće vas diskretnim svetlom o stanju baterije i eventualnim problemima u radu poput pregrevanja ili greške prilikom snimanja/slikanja.

Oko 6 sati autonomije i punjač u futroli

Sa jednim punjenjem Facebook navodi oko 6 sati korišćenja, a stanje baterije možete pratiti i u View aplikaciji kada su naočare povezane sa vašim telefonom. Svidelo nam se i što kutija za naočare ima ugrađen punjač, koji kada je na 100% može da napuni naočare tri puta, a dopunjava se preko USB-C kabla, koji takođe dolazi u paketu.

Ono što takođe treba imati na umu je da kvalitet kamera na Stories naočarima nije ni blizu onoga na modernim pametnim telefonima, već da su one tu za trenutke kada su vam ruke zauzete ili želite nešto brzo da snimite. Ugrađeni mikrofon i zvučnici omogućavaju korišćenje za pozive, mada imajte na umu da ćete zvuk čuti preko zvučnika, a ne slušalica, što znači da će vašeg sagovornika čuti i svi u vašoj neposrednoj blizini.

Naočare
Naočare
Izvor: SmartLife / YouTube / Ray Ban Films / Screenshot

Možda i najveća prednost Ray Ban Stories pametnih naočara je činjenica da su one jedva malo teže od regularnih naočara ovog tipa i što ne izgledaju mnogo drugačije od običnih modela. Facebook naglašava i da je moguće dobiti ih sa dioptrijskim staklima, što je zaista velika prednost.

Za svakog ponešto

Dizajneri su se zaista trudili da ne odstupe mnogo od klasičnih naočara, sa nešto debljim ramom i delovima koji idu na uši u kojima je skrivena tehnologija. Facebook je svoje naočare ponudio u tri kombinacije popularnih Ray Ban ramova: Wayfarer, Round i Meteor, sa 20 različitih kombinacija stilova, boja, veličina i tipova stakla.

Facebook Ray Ban Stories naočare
Izvor: YouTube / Ray Ban Films

Prvi talas prodaje obuhvata radnje u SAD, Kanadi, UK, Italiji, Irskoj i Australiji, pa ukoliko pandemija popusti, možete skoknuti do Italije i kupiti jedan par za sebe.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Pročitajte i ovo:

Komentari 2

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

kkoy

Koj ti to s.ks of 30 sekundi?

Prava stvar

Za voajere poslastica, biće to kao stvoreno za kriminal, skandale u s.ksu i ucene na razne načine. Bravo

Najnovije

Uređaji

Testovi