Osim što se Facebook kompanija sada zove META i što se u metaverzum ulaže 10 milijardi dolara (za početak) - ne znamo baš puno...
Spremajući svoju godišnju konferenciju Facebook kompanija počela je da odmotava metaverzum klupko koje je još uvek prilično zamršeno.
Metaverzum je spomenuo prvi put sam Mark Cukerberg tokom jula 2021. godine, kad je najavio ulaganje preko 50 miliona dolara u globalni istraživački program, koji će "pomoći da se metaverzum razvija odgovorno".
Šta je metaverzum uopšte i zašto bi to trebalo da nam bude važno sada kad je Facebook zbog njega čak promenio ime i najavio ogromna ulaganja u novi svet - ni manje ni više, nego makar 10 milijardi dolara samo ove godine!
Po definiciji Facebook kompanije METAVERZUM je "virtuelni prostor u kojem ljudi mogu da se druže sa prijateljima, rade, igraju se, uče, kupuju, stvaraju i još mnogo toga".
Pogledajte kako je Mark Cukerberg to zamislio:
Baš kao i realan svet u kojem sad živimo, metaverzum ne stvara samo jedna osoba, a nije ga lako ni definisati. Ukratko se može opisati kao digitalna realnost povezana u globalnoj mreži, ali i s elementima društvenih mreža, "proširene" stvarnosti i video igara i filmova. Ako ste gledali ostvarenje Ready Player One - tako nekako će sve izgledati.
Facebook već neko vreme radi na metaverzum delovima platforme, a jedan od njih će svakako biti i Facebook valuta za plaćanje Libra, koja još nije regulisana do kraja, kao i Facebook Ray Ban naočare sa kamerom, koje su nedavno predstavljene i na korak su do nečega što je ni realno ni imaginarno što se svetova tiče - nešto je između.
Novi digitalni i virtuelni svet biče daleko više od grafike, a Mark Cukerberg o metaverzumu kaže: "Umesto da samo posmatrate sadržaje, vi ćete biti usred zbivanja, a nećete napustiti svoju kući". Ovome već odavno teži razvoj računara, a najdalje se otišlo u igrama kao što su Second Life, Fortnite, Minecraft ili Roblox. U njima igrači već sad imaju mogućnost da se druže, da dogovaraju sve što će zajednički raditi tokom ili u igri, tako i van nje, mogu da prisustvuju događajima, ali i da plaćaju pravim novcem za virtuelne dodatke, servise i usluge.
Metaverzum je toliko značajan za kompaniju Facebook da će ona na Connect konferenciji krajem oktobra čak promeniti svoje ime i rebrendirati se kao kompanija "kako bi prigrlila sve ono što metaverzum donosi".
I sam Mark Cukerberg ima ambiciju da bude upamćen po nečemu mnogo značajnijem od same Facebook društvene mreže, a prema izvorima američkih medija - upravo to nešto je metaverzum.
Umesto da samo posmatrate sadržaje, vi ćete biti usred zbivanja, a nećete ni napustiti svoju kuću
Facebook tvrdi da metaverzum ne mora nužno da znači da će ljudi biti više na mreži, nego da se vreme provedeno onlajn utroši smislenije. "Baš kao i internet, metaverzum postoji bez obzira na to da li Facebook postoji ili ne. I neće se graditi preko noći" niti će ga izgraditi jedna kompanija, objašnjavaju Facebook stručnjaci, koji smatraju da će se metaverzum u pravom obliku pojaviti za 10 ili 15 godina.
Ulaganje Facebook kompanije u metaverzum od 50 miliona dolara podrazumeva radi na bezbednim temeljima novog sistema koji će biti u virtuelnoj i pomešanoj realnosti zajedno sa grupama za građanska prava, vladama, neprofitnim organizacijama i akademskim institucijama da bi zajedno utvrdi kako odgovorno metaverzum može biti stvoren.
Ono što je za sada poznato jeste da će na razvoju metaverzuma raditi najmanje 10.000 Evropljana širom EU i van nje. Kompanija Facebook je raspisala konkurs za posao za različite struke i visoko obrazovane ljude, koji će biti vizionari dovoljno veliki kao i sami Facebook zaposleni da zajednički izgrade taj novi virtuelno-realan svet.