Svake godine u Nemačkoj se obavi više od 10 miliona tehničkih pregleda, a analiza prikupljenih podataka o stanju voznog parka odličan je izvor informacija na osnovu kojih se automobili rangiraju po kvalitetu
Kako se godina bliži kraju, sabiraju se rezultati i prave analize urađenog u proteklim mesecima. U automobilskom svetu time se bave sami proizvođači, kao i oni kroz čije ruke automobili najčešće prolaze.
A kao što je to nedavno bio slučaj sa godišnjom anketom francuske organizacije Mobilians, ovoga puta se rangiranjem kvaliteta automobila pozabavila nemačka organizacija TÜV, koja svake godine pregleda, testira i sertifikuje veliki broj vozila.
U Nemačkoj se svake godine obavi više od 10 miliona tehničkih pregleda. Na osnovu tako prikupljenih podataka o stanju vozila, TÜV sastavlja godišnji izveštaj o stanju voznog parka na nacionalnom novou. To podrazumeva i rangiranje vozila po kvalitetu, u odnosu na procenat učestalosti problema i kvarova na tehničkim pregledima.
Najnoviji "TÜV Report 2025" pokazuje da je auto na koji se po pouzdanosti moglo najviše osloniti u 2024. godini bila – Honda Jazz.
Ovogodišnji dobitnik "zlatne značke" je pokazao samo 2,4 odsto nedostataka u odnosu na ukupan broj ovih modela u Nemačkoj, koji su tokom godine prošli tehnički pregled. Taj procenat, istovremeno, predstavlja i prosek kvarova i nedostataka kod malih japanskih automobila u prve tri godine eksploatacije, koji do prvog ozbiljnijeg problema ili kvara u proseku prelaze oko 28.000 kilometara.
Ovim rezultatom, nosilac "zlatne TÜV značke" za 2025. pretekao je prošlogodišnjeg pobednika – Volkswagen Golf Sportsvan, koji se "parkirao" na drugom mestu sa rezultatom od 2,5 odsto kvarova.
Treće i četvrto mesto, sa identičnim rezultatom, dele dva automobila – Audi Q2 i Porsche 911 Carrera, čiji procenat nedostataka iznosi samo 2,6 procenata. Međutim, imajući u vidu njegove visoke plasmane iz prethodnih godina, čuveni štutgartski sportista po učestalosti odlaska na servis drži apsolutno vođstvo u svim starosnim kategorijama automobila od 3 do 13 godina starosti.
Sa samo 2,7 odsto "sitnih" kvarova, na 4. mestu se našao mali krosover Mitsubishi ASX, koji na evropsko tržište dolazi i Renault-ove fabrike u Španiji. Iako nešto lošiji u procentima od prvoplasiranog japanskog "zemljaka", ASX se može pohvaliti prosečnom kilometražom od čak 40.000 kilometara pre prvog ozbiljnijeg odlaska u servis.
Poredak ostalih modela u "najmlađoj" kategoriji do 3 godine starost izgleda ovako:
- sa identičnim procentom kvarova od 2,9 odsto, Mercedes-Benz B Klase i Volkswagen T-Roc dele 5. i 6. mesto,
- luksuzni SUV srednje klase Mercedes-Benz GLC našao se iza njih sa 3,3 procenta,
- zatim sledi baterijama pogonjeni Volkswagen e-Golf sa 3,4 procenta kvarova,
- poslednje 10. mesto, sa rezultatom od 3,5 odsto problema uočenih na tehničkom pregledu, dele dva SUV-a poreklom iz Azije – Hyundai Tucson i Suzuki Vitara.
"Kralj nekvarljivosti" i modeli starijih godišta
A kada se rezultati anliziranih automobila, starosti do 3 godine, uporede sa plasmanom istih tih modela starijih godišta, osim potvrde da je 911 "kralj nekvarljivosti", najnoviji TÜV izveštaj je pokazao sledeće rezultate:
Automobili starosti do 3 godine:
- Honda Jazz - 2,4%
- Volkswagen Golf Sportsvan - 2,5%
- Audi Q2 - 2,6%
Automobili starosti 4 i 5 godina:
- Porsche 911 Carrera - 3,1%
- Volkswagen Golf Sportsvan - 3,6%
- Volkswagen T-Roc - 4%
Automobili starosti 6 i 7 godina:
- Porsche 911 Carrera - 3,1%
- Volkswagen T-Roc - 6%
- Mazda CX-3 - 6,6%
Automobili starosti 8 i 9 godina:
- Porsche 911 Carrera - 4%
- Volkswagen Golf Sportsvan - 10%
- Mazda 2 - 10,6%
Automobili starosti 10 i 11 godina:
- Porsche 911 Carrera - 5,6%
- Mercedes-Benz A Klasa - 14,7%
- Mercedes-Benz B Klasa - 14,8%
Automobili starosti 12 i 13 godina:
- Porsche 911 Carrera - 7,9%
- Mitsubishi ASX - 19,6%
- Volkswagen Golf Plus - 20,6%
BONUS VIDEO: