Redizajn sa buvljaka: Kako je najbolji auto ikada napravljen u Japanu postao najružniji auto na svetu | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Redizajn sa buvljaka: Kako je najbolji auto ikada napravljen u Japanu postao najružniji auto na svetu

Autor Miloš B. Jovanović

Poznat i kao "poslednja prava Mečka", Mercedes-Benz W124 je sredinom devedesetih na Dalekom istoku dobio veoma bizarno dizajniranu verziju, koja je i pored izuzetne ružnoće prodavana po astronomskloj ceni

 Mercedes-Benz W124 300D _ Foto Johannes Maximilian _ Wikimedia Commons _ CC-BY-SA 4.0.jpg Izvor: Johannes Maximilian / Wikimedia Commons / CC-BY-SA 4.0

Krajem osamdesetih i početkom devedestih godina prošlog veka, Mercedes-Benz sa fabričkom oznakom W124 bio je izuzetno popularan automobil, širom sveta prepoznat kao jedan od najkvalitetnijih ikada napravljenih.

Bio je popularan i u bivšoj Jugoslaviji, a naročito među gastarbajterima koji su najviše voleli dizelaše, a od dubine džepa je zavislio da li bi birali najmanji 200 D, najskuplji 300 D Turbo ili neki iz ponude između njih.

Nastala 1984. godine, W124 serija je 1993, u trenutku kada je već uveliko imala kultni status, koji i dan danas malo ko može da ospori, zvanično preimenovana u – E klasu.

"Poslednja prava Mečka"

Mnogi, ne bez razloga, 124-ku smatraju "poslednjom pravom Mečkom". Status legende automobil je zaslužio kvalitetom izrade i stilom prave limuzine napravljne "kao tenk", dobre na gasu (bez obzira na motor), udobne u vožnji i kvalitetne u manje-više svakom segmentu.

Mercedes-Benz W124 je proizvođen od 1984. do 1997. godine. Za to vreme, sa proizvodnih traka nekoliko fabrika u Nemačkoj i svetu sišlo je više od 2,5 miliona primeraka, u pet različith verzija karoserije. Najpoznatiji kao sedan sa četvoro vrata i karavan, W124 je imao i kupe i kabriolet verziju, a najređa je bila limuzina sa šest vrata.

A kako se brojni primerci 124-četvorke i danas, skoro četvrt veka od prestanka proizvodnje, voze ulicama i putevima širom sveta, čini se da je malo šta moglo da "pomrači slavu" jednog tako uspešnog automobila...

Japanske "rugobe"

Takođe poznata po automobilima visokog kvaliteta – koji se "nikada ne kvare" i dugo traju, japanska automobilska industrija je imala i svojih loših momenata. Srećom, to se uglavnom odnosi(lo) na van Japana manje poznate proizvođače i njihove modele, koji svetsku pažnju privuku tek kada njihove "neobične" kreacije dospeju na liste najružnijih automobila ikada.

Upravo takav automobil je Mitsuoka Orochi, o kome smo nedavno pisali, koji već skoro dve decenije važi za oličenje katastrofalnog dizajna i bizarnog izgleda.

A na pitanje kakve to veze ima sa Mercedesom, odgovor glasi – Denag. Slično kao i Mitsuoka, ovaj nepoznati proizvođač svoje modele bazira na modifikacijama modela velikih kompanija, koje se uglavnom svode redizajn karoserije, dok osnova automobila ostaje originalna.

Niko se, međutim, kao Denag, nije drznuo da zarad svojih pretenciozno dizajniranih kvazi-retro automobila dirne u nešto ljubiteljima automobila tako sveto kao što je to Mercedes-Benz W124.

Denag Lorelei

Na osnovi Mercedesa 300 E, Denag je sredinom devedestih napravio svoj najpoznatiji maloserijski model – Lorelei. Automobil je tehnički ostao netaknut, pa je ispod haube ostao redni benzinac sa šest cilindara, 3 litra zapremine i 180 konjskih snaga, sposoban da razvije maksimalnih 230 km/h.

Sa prednje strane automobil se isticao izbačenim krilima, talasastim poklopcem haube čija se donja ivica spuštala skroz do branika, okruglim farovima i retro maskom u obliku slova "V".

Sa zadnje strane Lorelei izgleda kao da ga je crtalo neko dete u vrtiću, a ne profesionalni dizajner ili konstruktor. Ispupčena bočna linija kreće od sredine zadnjih vrata, preko ivice prtljažnika i naglo se završava "repovima" na kojima su smeštena okrugla zadnja svetla. A između "repova" može se prepoznati originalna linija Mercedesovog poklopca prtljažnika.

Skuplji od Rolls-Royce-a i Ferrari-ja

I pored toga što u životu često važi ona da se o ukusima ne raspravlja, na prvi pogled na ovu jedinstvenu kreaciju, postaje jasno zašto je Denag Lorelei često viđen kao prava rugoba na četiri točka.

Ukus prosečnog Japanaca je, i pored široke dostupnosti informacija u 21. veku, i danas dobrom delu sveta nedovoljno poznat. Zato i ne treba da nas čudi to što je neko 1995. godine bio spreman da za "ovo" plati čak 350.000 dolara. A taj iznos ove 2024. vredi gotovo neverovatnih 720.000 zelenih novčanica, za šta se može pazariti jedan prosečan Rolls-Royce a da pritom ostane dovoljno kusura i za neki skromniji Ferrari ili više nego solidan Porsche.

Ako je za utehu ljubiteljima "trokrake zvezde", prema glasinama iz Zemlje izlazećeg sunca, Denag je uspeo da proda samo dva, a možda i koji preko toga, primerka Lorelei-ja, pa izgleda na nije previše uspeo da osramoti, niti da pomuti slavu legednardnog Mercedesa W124.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

03:42
KAKAV ELON MASK: Đorđe je prvi izmislio električni automobil i ti u Srbiji
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 4

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

PeRa

Ubedljivo najbolji Mercedes ikada. Izuzetno čvrst i kvalitetan, bez bespotrebne elektronike, sve na mestu, uz redovno održavanje sve šljaka kao sat i posle 40 godina. Definitivno, auto pravljen da traje i se vozi sa uživanjem!

beogradska seljačina

Japanci su Kinezi pre Kineza. Pola delova Fiat/Chrysler, pola ovo novokomponovano Tursko/Mađarijada siva zona. Stave klipove "svoje" iz 1985. i to će da traje zbog "iVTEC" cca~60 konja ispod 4000rpm - sve ostalo ćeš da zameniš 9x. Plastika a la bugarska mini linija & kratka sedišta za građu 170/70(btw već 50 godina).

Nikola

@beogradska seljačina Hondas ovde, Civic 1.8 ivtec svemirac, snage dovoljno 140 konja, potrosnja 7,5 litara benzina prosek vec tri godine, ne secam se kada sam bio poslednji na semaforu, nemam turbo nemam dpf, prljave dizne plivajuce zamajce itd.. Ne gubim vreme po serviserima itd, pozdrav od srećnog vozača bivseg vlasnika tri turbo dizela...