Najbolje su ocenjeni oni proizvođači čije modele vlasnici, nakon što iz izvezu iz prodajnog salona, najmanje puta ili uopšte ne "teraju" na servis
Francuska organizacija Mobilians, koja zastupa interese kompanija i zaposlenih u automobilskom sektoru, svake godine anketira automobilske stručnjake u vezi sa markama automobila sa kojima rade.
Jedna od tema njihove ovogodišnje ankete bile su marke automobila koje, nakon prodaje novog vozila, beleže najveći broj odlazaka u servis zbog grešaka proizvođača. Najbolje ocene, naravno, dobijaju oni proizvođači čije modele vlasnici posle kupovine najmanje puta ili uopšte ne "teraju" na servis.
Najnovije 27. izdanje ove studije, za 2024. godinu, pokazalo da je ukupna ocena proizvođača u ovom segmentu porasla za 0,3 boda, u odnosu na prošlu godinu, i sada iznosi 5,56/10.
Naravno, ni malo ne čudi to što se na vrhu nalaze tri japanska proizvođača, pošto automobili iz "Zemlje izlazećeg sunca" tradicionalno dominiraju u izborima izdržljivosti i kvaliteta. Suzuki, Toyota i Honda su i prošle 2023. godine zauzimali čelne pozicije, samo je njihov redosled bio drugačiji.
Top 10 marki novih automobila koji najređe idu na servis zbog greške proizvođača:
1. Suzuki – Ocena: 8,39/10
2. Toyota – Ocena: 8,04/10
3. Honda – Ocena: 7,75/10
Izvor: BMW4. BMW – Ocena: 7,25/10
5. Mini – Ocena: 7,14/10
6. Dacia – Ocena: 6,88/10
7. Renault – Ocena: 6,88/10
8. Mercedes-Benz – Ocena: 6,75/10
9. Škoda – Ocena: 6,67/10
10. Volvo – Ocena: 6,65/10
Iza vodeće trojke, na tabeli su se našli BMW i Mini. "Domaći" Renault se takođe dobro drži, uprkos padu u odnosu na prošlogodišnje istraživanje, dok su se na začelju liste našli modeli grupacije Stellantis.
11. Seat/Cupra – Ocena: 6,6/10
12. Mitsubishi – Ocena: 6,58/10
13. Mazda – Ocena: 6,22/10
Izvor: Kia14. Kia – Ocena: 6,16/10
15. Nissan – Ocena: 5,95/10
16. Audi – Ocena: 5,87/10
17. Ford – Ocena: 5,69/10
18. Volkswagen – Ocena: 5,58/10
19. MG – Ocena: 5,53/10
20. Fiat – Ocena: 4,71/10
IstraživanjeCote d’amour des constructeurs 2024 se vrši po više kriterijuma, a greške proizvođača su samo jedan od njih. U ukupnom poretku, međutim, rangirani po svim kriterijumima ankete, (kao što su prodaja, popravke, ukupni troškovi, zadovoljstvo kupaca...), poredak proizvođača izgleda nešto drugačije. Prvi trojku u "zbirnom" rangiranju predvodi BMW, iza koga odmah "vozi" njegova britanska podružnica Mini, dok ih na tećem mestu prati u Francuskoj domaći Renault.
21. Opel – Ocena: 4,39/10
22. Hyundai – Ocena: 4,07/10
23. Jaguar Land Rover – Ocena: 3,73/10
24. Alfa Romeo – Ocena: 3,53/10
25. DS – Ocena: 3,35/10
26. Citroën – Ocena: 3,34/10
27. Peugeot – Ocena: 2,96/10
28. Jeep – Ocena: 2,93/10
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.