Zahvaljujući inovativnom ogibljenju, koje kombinuje vazdušno u hidraulično podešavanje, BYD YangWang U9 vozaču omogućava brzi odabir različitih postavki vešanja, ali i izvođenje zanimljivih "trikova"
Kineski električni hiperautomobil BYD YangWang U9, koji je iznenadio svet kada se prvi put prošle godine pojavio na sajmu u Šangaju, ovaj put je šokirao ljubitelje moćnih sportskih mašina videom u kome bukvalno skače gore-dole u mestu.
Video automobila (niže u tekstu) koji, u jednom auto salonu u Kini, prvo kompresuje svoje ogibljenje, a potom diže sva četiri točka od zemlje, veoma brzo je postao viralan, i naravno izazvao brojne reakcije. I dok su se mnogi uglavnom pitali koja je poenta toga, jedan komentar je (verovatno, potpuno ispravno) konstatovao da bi – "Ilon Mask bi voleo da je on ovo uradio!"
Tehnologija ovog hipersportskog automobila prvobitno je otkrivena 2023, kada je on i najavljen. Proizvodnja je počela u februaru, a kako U9 ovih dana ulazi u prodajne salone – njegovo "skakutanje" sada služi kao veoma atraktivan promotivni čin.
Toj atraktivnosti doprinosi i gotovo neverovatna činjenica da jedan automobil težak 2.475 kilograma može da podigne sva četiri točka sa zemlje u stanju mirovanja. Tu se trikovi ne zaustavljaju, pošto YangWang U9, takođe, može da "pleše" pojedinačno podešavajući ugao vešanja svakog točka.
YangWang U9 – "ajkula" 21. veka
Automobil sve to izvodi zahvaljujući BYD DiSus vešanju, koje kombinuje vazdušno u hidraulično podešavanje sistema, što vozaču omogućava da brzo iz kabine odabere postavku koja mu je potrebna. Tako, jednim pritiskom na dugme, YangWang U9 može da se nosi sa različitim situacijama u vožnji i prilagođava putu po želji i potrebi vozača.
Koliko god da delovala zabavno, tehnologija nezavisnog podešavanja vešanja sva četiri točka može biti veoma praktična. Ako treba da promeni gumu, vozač pritiskom na dugme može da podigne jedan točak u vazduh bez potrebe da koristi dizalicu. A u slučaju da je to potrebno, može i da vozi na tri točka.
Ova tehnologija, iako značajno osavremenjena, nije u potpunosti nova i veoma je slična hidropneumatskom vešanju kakvo je Citroen DS – legendarna "ajkula", predstavio još 1955. godine. Međutim, zbog svoje složenosti, ovo ogibljenje se dosta retko primenjuje na novijim automobilima od manje komplikovanog vazdušnog vešanja, dosta lakšeg za održavanje.
Duplo jeftiniji od "Evropljana"
BYD YangWang U9 pokreću četiri elektromotora ukupne snagu od 960kW, odnosno 1.290 konjskih snaga. Maksimalni domet sa jednim punjenjem BYD Blade litijum-gvožđe fosfatnih baterija, kapaciteta 80kWh, iznosi oko 450 kilometara. A prema fabričkim podacima, ubrzanja od 0-100 km/h iznosi 2,36 sekundi, dok je zvanična maksimalna brzina 309,19 km/h.
A ako kojim slučajem poželite da kupite jedan U9, kada postane dostupan van Kine, treba da znate da se elektirčni sportista na domaćem tržištu, u zavisnosti od modela, prodaje po ceni od 1 do 1,5 milion juana, što u nama poznatoj valuti iznosi negde između 130.000 i 195.000 evra.
To su svakako cene za koje se u Evropi gotovo uopšte ne može pazariti jedan novi sportski super/hiper-automobil, bio on električan, hibrid ili benzinac, ali će i U9, gotovo sigurno, na globalnom tržištu biti skuplji.
Inače, jedan od najmoćniji električnih automobila sa dalekog istoka nedavno primećen u test vožnji na čuvenoj nemačkoj trkačkoj stazi Nirburgring Nordšlajfe. Iako vremena obilaska kruga nisu zvanično objavljena, gotovo da nema sumnje da U9 juri rekordno vreme za električne automobile, koje je prošle 2023. godine postavio Rimac Nevera.
BONUS VIDEO: