Udružuju se Uber i BYD: 100.000 kineskih elektromobila stiže u globalnu flotu američkog prevoznika | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Udružuju se Uber i BYD: 100.000 kineskih elektromobila stiže u globalnu flotu američkog prevoznika

Autor Miloš B. Jovanović

Dve kompanije će Uber vozačima dati podsticaje za prelazak na električne automobile i raditi na integraciji BYD tehnologije autonomne vožnje i Uberove onlajn platforme, dok istovremeno BYD nastavlja svoju globalnu ekspanziju

 Uber _ Foto Shutterstock.jpg Izvor: Shutterstock

U trenutku kada evropska automobilska industrija pokušava da se odupre žestokom naletu pristupačnijih elektromobila iz Kine i naporima kineske konkurencije da svoju proizvodnju dovede na Stari kontinent, iz kompanije Uber stižu zanimljive vesti.

Taj američki i globalni transportni gigant je najavio postizanje dogovora sa najvećim kineskim proizvođačem električnih automobilaBYD, i jednim od glavnih konkurenata kompanije Tesla, sa ciljem uvođenja 100.000 električnih vozila (EV) u svoju globalnu flotu.

Uber i BYD će ponuditi podsticaje vozačima za prelazak na električne automobile, koji uključuju popuste finansiranje, lizing, održavanje i punjenje tih vozila. Dve kompanije će takođe raditi na integraciji BYD-jeve tehnologije autonomne vožnje i Uberove onlajn platforme.

Višegodišnji sporazum će u praksi prvo biti sproveden u Evropi i Latinskoj Americi, da bi nakon toga posledice ove saradnje stigle na Bliski istok, u Kanadu, Australiju i Novi Zeland, prenosi BBC.

 Uber, aplikacija _ Foto Shutterstock.jpg Izvor: Shutterstock

Voren Bafet – vetar u BYD leđa

Najava ambiciozne saradnje prilično velikog obima dolazi u trenutku sporije prodaje električnih vozila širom sveta, dok se istovremeno kineski proizvođači automobila suočavaju se osetnim povećanjem uvoznih troškova u Evropskoj uniji i Sjedinjenim Američkim Državama.

SAD, Evropska unija, kao i druga velika tržišta najavljuju ili već uvela veće carine na kineska električna vozila, u cilju zaštite sopstvenih automobilskih industrija. Takvi potezi, međutim, dali su podstrek BYD-ju i drugim kineskim proizvođačima električnih vozila da rade na proširenju svojih proizvodnih kapaciteta van Kine.

Treba pomenuti i to da, osim što je drugi najveći proizvođač električnih vozila na svetu, posle kompanije Tesle Ilona Maska, i prvi u Kini, BYD uživa značajnu finansijsku podršku veterana među američkim investitorima Vorena Bafeta. Holding kompanija Berkshire Hathaway, koju Bafet decenijama vodi, poseduje oko osam odsto vrednosti kineskog automobilskog giganta.

Dogovor milijardu vredan

BYD je, početkom jula, sa turskim vlastima postigao dogovor o izgradnji fabrike elektromobila u toj zemlji vredan milijardu dolara. Reč je o pogonu koji bi sa radom trebalo da počne 2026. godine sa proizvodnim kapacitetom od oko 150.000 vozila godišnje.

BYD je, takođe, prošlog meseca otvorio fabriku električnih vozila na Tajlandu, prvu takvu u jugoistočnoj Aziji, za koju je predviđen identičan godišnji obim proizvodnje od 150.000 vozila.

Krajem prošle godine, BYD je najavio izgradnju fabrike električnih putničkih automobila u Mađarskoj, prve takve u vlasništvu jednog kineskog proizvođača u Evropi i EU. Kineska kompanija, koja na severu Mađarske već nekoliko godina proizvodi električne autobuse, takođe planira izgradnju još jedne nove fabrike u Meksiku.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

01:32
BYD DM-i Super Hybrid System
Izvor: YouTube / BYD news
Izvor: YouTube / BYD news

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA