Atlas je sada električan i pokretljiviji nego ikad pre.
Boston Dynamics je ove nedelje penzionisao svog popularnog Atlas robota i upravo predstavio naslednika istog imena. U pitanju je potpuno redizajnirano, električno rešenje, u koje su inženjeri implementirali novu veštačku inteligenciju i alatke za mašinsko učenje. Predstavljanje električnog Atlasa takođe označava početak komercijalizacije humanoidnog robota, koji će prvobitno biti testiran u fabrikama kompanije Hyundai.
Stari Atlas je koristio hidraulične sisteme koji su bili glasni i ne previše otporni - mane zbog kojih nije mogao da bude uključen u radnu snagu zajedno sa ljudima. Međutim, novi atlas koristi električne aktuatore koji su tiši, efikasniji i imaju veći obrtni moment.
Veća sloboda pokreta
Kao i prethodnik, električni Atlas ima humanoidni oblik. Dizajniran je da ima dve ruke i noge, kao i stilizovanu glavu koja skladišti različite senzore i kamere za osmatranje okoline.
Ipak, njegova humanoidna figura ga ne ograničava samo na ljudske pokrete, već se Boston Dynamics potrudio da ih učini što efikasnijim. Ovakav pristup omogućio mu je veliku slobodu pokreta, koja mu dozvoljava da svoje telo i ekstremitete rotira za 360 stepeni. To znači je veoma spretan i pokretan, te se, između ostalog, može okrenuti dok stoji u mestu.
Boston Dynamics tek treba da otkrije više detalja, a do tada je najnoviji video najbolji pokazatelj kako se Atlas kreće pomoću novih aktuatora.
Pametniji nego ikad pre
Boston Dynamics nije samo redizajnirao hardver, već i softverske sisteme koji pokreću humanoidnog robota. Atlasa je zahvaljujući veštačkoj inteligenciji i mašinskom učenju moguće istrenirati za različite zadatke, a unapređeno je i njegovo osmatranje okoline kako bi se bolje prilagodio kompleksnim situacijama u stvarnom svetu.
Naravno, ni kompatibilnost za drugim robotima Boston Dynamics-a nije izostala, pa se Atlas za potrebe neke kompanije može udružiti sa robotskim psom Spot-om i logističkim robotom Stretch-om.
Kompanija i dalje vrši različite testove kako bi poboljšao fleksibilnost električnog Atlasa na radnom mestu, a njegov prvi radni zadatak biće u fabrici automobila kompanije Hyundai, matičnoj kompaniji Boston Dynamics-a.
Atlas nije jedini humanoidni robot koji je dobio priliku da radi u fabrici automobila. Prethodno BMW rešio da u svoju radnu snagu implementira robota Figure 01. U galeriji ispod možete videti kako Atlasov konkurent izgleda: