Astronomi prvi put posmatrali kako zvezda "guta" planetu, ista sudbina čeka i Zemlju | Smartlife RS

Naučnici su uspeli da uhvate neverovatan prizor koji se odigrao na udaljenosti od 12.000 svetlosnih godina od Zemlje, dajući nam uvid u to kakva sudbina čeka našu planetu.

Astronomi prvi put videli kako zvezda guta planetu Izvor: K. Miller/R. Hurt (Caltech/IPAC)

Zemlja neće trajati večno. To je činjenica koju astronomi već duže vremena znaju. Zapravo, vodeći umovi iza istraživanja svemira su sigurni da su utvrdili kada će Sunce i Zemlja umreti, a sada smo dobili i prvi pogled na to kako će sudbine naše planete izgledati, jer su naučnici prvi put posmatrali zvezdu kako "guta" planeta.

Vremenom, zvezde gube gorivo potrebno za nuklearnu fuziju, naduvavajući se u procesu u odnosu na svoju prvobitnu veličinu. Kada se to dogodi, zvezde "gutaju" svaku materiju na koju naiđu, uključujući i planete u njihovoj orbiti. Naučnici su do sada imali priliku da posmatraju zvezde pre i nakon takvog čina, ali nikada i da ih vide na delu - sve do sad.

Prema najnovijoj studiji koja je objavljena u časopisu Nature, naučnici sa MIT, Harvard i Kalifornijskog tehnološkog instituta su konačno uspeli da zabeleže prizor zvezde koja "proždire" okolnu planetu.

"Videli smo budućnost Zemlje", kaže Kišalaj De, jedan od istraživača koji je posmatrao nemili događaj koji se odvijao na udaljenosti od oko 12.000 svetlosnih godina od nas.

Zvezda guta planetu slika Izvor: YouTube / Massachusetts Institute of Technology (MIT)

De i njegove kolege su tokom posmatranja noćnog neba uhvatili prizor zvezde koja je tokom perioda od deset dana postala 100 puta sjajnija. Njen sjaj je brzo izbledeo, a zamenio ga je dugotrajniji i hladniji signal. Na osnovu procenjene količine oslobođene energije, istraživači su zaključili da nije u pitanju supernova, ali ni spajanje dve zvezde.

"To znači da je ono što se spojilo sa zvezdom 1.000 puta manje od najmanje zvezde koju smo videli", objašnjava De. Na osnovu tih procenjenih merenja, tim je zaključio da je bljesak morao biti izazvan time što je zvezda "progutala" planetu veličine Jupitera u svojoj blizini.

Naučnici procenjuju da će Zemlja doživeti sličnu sudbinu za nekih pet milijardi godina, propadajući u jezgro Sunca nakon što ono preraste orbitu naše planete.

Da li ste imali priliku da vidite kako izgleda Beograd iz svemira?