Naučnici otkrili opasan asteroid, postoji šansa da će pogodi Zemlju | Smartlife RS

Naučnici otkrili opasan asteroid, postoji šansa da će pogodi Zemlju

Nazvan 2023 DW, novootkriveni asteroid je jedini poznati objekat koji se nalazi na listi objekata koji prete da pogode Zemlju.

Otkriven 2023 DW asteroid koji preti da pogodi Zemlju Izvor: Pixabay

Da li ste jedna od onih osoba koja voli da planira unapred? Ukoliko jeste, odnosno ukoliko već imate ideju gde ćete sa voljenom osobom provesti Dan zaljubljenih 2046. godine, bojimo se je možda dobra ideja da bar na neko vreme odložite svoje planove jer su astronomi otkrili asteroid za koji tvrde da će baš tog dana, za 23 godine, možda udariti u Zemlju.

Prema kalkulacijama agencije NASA, šanse da će našu planetu pogoditi novootkriveni asteroid veličine olimpijskog bazena su 1 u 560. Ukoliko ste optimističniji, možda je bolje da se uzdate u proračune Evropske svemirske agencije (ESA), koja je procenila da su šanse udara 1 u 625.

Novootkriveni asteroid, nazvan 2023 DW, jedini je poznati objekat u svemiru koji se na skali rizika agencije NASA rangira između 1 i 10 - svi drugi objekti ocenjeni su nulom, što ukazuje da ne postoji rizik od sudara sa Zemljom. NASA kaže da procena rizika 2023 DW ocenom 1 znači da je sudar izuzetno malo verovatan i da nema razloga za zabrinutost javnosti.

Ova procena rizika je zasnovana na inicijalnim proračunima, ali je velika šansa da će se ta procena promeniti u narednim nedeljama dok naučnici vrše dodatne analize. Naravno, ništa ne garantuje da rizik neće postati veći, ali nije retkost da novootkriveni asteroidi deluju strašnije nego što zaista jesu.

Međutim, postoji i dobra vest, a to je da čak i ako 2023 DW udari u Zemlju, nastavak postojanja čovečanstva neće biti doveden u pitanje. Veličina ovog asteroida je duplo veća od onog koji je eksplodirao iznad Čeljabinska 2013. godine, što znači da bi izazvao značajnu štetu ukoliko bi pao na grad ili naseljeno mesto, ali posledice ne bi bile globalne.

Naravno, ukoliko se pokaže da će 2023 DW sa sigurnošću udariti u našu planetu, to ne znači da će planetarna odbrana sedeti skrštenih ruku - prošle godine, NASA je izuzetno uspešno izvela DART misiju, koja je imala cilj da promeni orbitu manjeg od dva asteroida.

Ipak, ukoliko vas zanima kako bi izgledao pad asteroida na Srbiju, i kakve bi posledice takav događaj imao, ovde možete pročitati sve o našoj simulaciji ili pogledati galeriju ispod.