Jedna od kompanija koja omogućava taksi vožnju bez vozača Cruise, nedavno je imala bliski susret sa policijom, kreirajući uvrnutu i komičnu situaciju.
Cruise svoje usluge taksi vozila bez vozača pruža već dva meseca u San Francisku, i već su imali prilike da se susretnu sa policijom zbog isključenih svetala.
Nakon što je policija zaustavila Chevy Bolt Cruise vozilo, policajac je prišao do prozora i neuspešno probao da otvori vrata vozila. Nakon toga se okrenuo da se vrati do svog vozila, a autonomni Cruise taksi je polako počeo da se udaljava. U 99% slučajeva ovo je idealni scenario za policijsku jurnjavu, ali se taksi automobil nedugo zatim zaustavio i uključio sva četiri žmigavca.
Welcome to the future. Cop pulls over driverless car (because no lights?) Then Cruise goes on the lamb. (via https://t.co/mtmsIeOAUP) pic.twitter.com/ecQ5xXuSnS
— Seth Weintraub (@llsethj) April 10, 2022
Policijac je ponovo prišao, izašao iz automobila i vrteo se oko njega, verovatno pokušavajući da sazna kako da auto uključi svetla zbog kojih ga je zaustavio.
Prema izjavi predstavnika kompanije Cruise, njihovo vozilo nije pokušalo da pobegne, kako se to činilo, već je krenulo ka bezbednijoj lokaciji za zaustavljanje. Oni su takođe izjavili da je vozilo zaustavljeno zbog neuključenih svetala, i da je taj problem rešen.
Oni su dodali da je policija kontaktirala predstavnike kompanije Cruise i da su ovoga puta izbegli kaznu, jer sarađuju sa policijom, koja zna kakvu interakciju može da ima sa njihovim automobilima i koji broj treba da okrenu u ovakvim situacijama.
Cruise koristi LiDAR tehnologiju za autonomnu vožnju, i od 2017. Ova vozila su bila na raspolaganju njihovim zaposlenim, a od pre dva meseca, ova kompanija je pokrenula taksi uslugu u San Francisku. Sa druge strane autonomna vozila beleže ozbiljno dobre rezultate u trkama u kojima se ponašaju mnogo bolje nego ljudski vozači. Pogledajte kako to izgleda.
Ono što je zabrinjavajuće je činjenica da na Cruise vozilu nisu radili farovi, iako im je za sada dozvoljeno da voze samo između 22h i 06 ujutru, što je vreme kada su svetla veoma važna. Da li je u pitanju kvar svetala ili neka softverska greška, ostaje da kompanija ispita, ali bi bilo pametno da se pozabave ovim ključnim aspektima i sistemima upozorenja koji proveravaju da li sve na kolima radi, pre nego što izađu na ulicu.
Pogledajte i kako su putnici reagovali na vozila bez vozača u svom gradu:
Pravilno funkcionisanje automobila koji imaju mogućnost autonomne vožnje je bitno, kako zbog bezbednosti, tako i zbog opšte percepcije ovih vozila u javnosti. Ne treba zaboraviti da je samo-vozeći Uber taksi udario i ubio pešaka 2018. godine zbog greške u softveru koja je ugasila fabrički sistem automatskog kočenja.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.