Ovo nije prvi put da su autonomna trkačka vozila u centru pažnje – prototip je 2017. godine na Mobile World kongresu u Barseloni imala i kompanija Robocar.
Godišnji CES događaj se završio trkom autonomnih vozila, a posetioci su mogli da vide kako izgleda takmičenje bez vozača.
U nadmetanju je učestvovalo pet svetskih univerziteta, a pobedničkom timu se smešila nagrada od 150 hiljada dolara.
Pobedu je odneo tim PoliMOVE, sastavljen od eksperata sa Univerziteta u Milanu, te iz Alabame, a tako što je prestigao nemački tim TUM iz Minhena.
PoliMOVE je dostigao brzinu od preko 273 kilometra na sat, a staza je izgledala kao da se na njoj odvija bilo koja „obična“ trka.
Ovo nije prvi put da su autonomna trkačka vozila u centru pažnje – nakon što je 2017. godine na Mobile World kongresu u Barseloni predstavila Robocar, prototip samoupravljivog trkačkog automobila, kompanija Roborace je 2018. izvela prvi uspešan trkački krug. Na Goodwood Festivalu brzine, koji se održava u Engleskoj, pred punim gledalištem Roborace je demonstrirao savladavanje prepreka na stazi, sve do cilja.
Nedostatak kabine za vozače omogućio je Robocar bolidu neobično nizak profil. Vozilo zbog toga izgleda kao da je došlo iz naučno-fantastičnih filmova, ili iz neke distopije. Zaobljene ivice i aerodinamičan profil ukazivali su da bi mogao da postigne velike brzine. Ipak, na prvom javnom testu proizvođaču je bilo važnije da vozilo savlada stazu, nego da postigne ogromnu brzinu. Tako je prosečna brzina u to vreme bila tek 125 kilometara na sat, a bolid se držalo sredine staze, te nije uletalo u krivine, kao što se često dešava u trkačkom svetu.
Nešto više od tri godine kasnije novi modeli izgledaju slobodnije tokom vožnje, skoro kao da su u njima pravi vozači. Kompanija Roborace je još 2018. maštala o Formula E šampionatu, u kojem bi učestvovala samo električna, potpuno autonomna vozila. Taj san je izgleda sve bliži javi.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.