Jedan od najbogatijih ljudi na planeti siguran je da će se njegove projekcije ostvariti tokom 2022. i u vrlo bliskoj budućnosti…
Najvažniji proizvod, odnosno tehnologija tokom ove godine i narednog perioda neće biti samo automobili - biće to softver koji ih pokreće.
Ovo se prema proceni Ilona Maska, jednog od najbogatijih ljudi na planeti, odnosi pre svega na tehnologiju samoupravljanja, a onda i na humanoidne robote, koji će pre svega pomoći u fabrikama za izgradnju samovozećih automobila.
Najveća prepreka ostvarenju Maskovih predviđanja i dalje su automobili sami tj. upravo tehnologija koja ih pokreće, a koja već godinama ne ume da vozi sama.
Ovo ne važi samo za Tesla automobile, nego na pametne automobile uopšte, jer još uvek nemamo nijedan automobil koji je u stanju da nepogrešivo vozi sam, a da su ga regulatorna tela sertifikovala i odobrila za upotrebu bilo gde na svetu.
Stručnjaci za razvoj bezbedne tehnologije ne sumnjaju u činjenicu da čovečanstvo iz više razloga treba da podrži i pogura unapred električne automobile i tehnologiju samovozećih kola, ali isto tako smatraju da su proizvođači istih suviše agresivni i previše neoprezni prilikom svojih najava, jer nijedna tehnologija nije još uvek dovoljno bezbedna ni po putnike niti po okolinu za vožnju bez vozača.
Ipak, Ilon Mask je svoju reputaciju vizionara izgradio uspešnije od drugih, jer je učinio san o električnim automobilima zaista stvarnim, a uspeo je da napravi i SpaceX program realnim, kao i novi satelitski internet, koji se izuzetno brzo širi svuda u svetu. S tim u vezi navodi se i činjenica da je paket od 12.000 dolara za samoupravljanje kupilo preko 60.000 vozača Tesla automobila, koji širom sveta učestvuju u testiranju samovozećih opcija na različite načine. Ovo je situacija koju svi ostali proizvođači automobila, uključujući najveća imena, mogu samo da sanjaju.
"Bio bih šokiran ako ove godine ne postignemo potpunu samostalnu vožnju bezbedniju od ljudi. Bio bih šokiran", rekao je Mask, predviđajući da će potpuna automatska vožnja postati "najvažniji izvor zarade za Tesla kompaniju". "To je ludo dobro sa finansijskog stanovišta", rekao je on, rekavši da bi takozvana robotaksi tehnologija povećala korisnost vozila za pet puta, jer vlasnici mogu da pošalju svoje automobile na posao kada nisu potrebni - automobil bi mogao da zarađuje taksiranjem dok je vlasnik na nekom drugom mestu.
Tesla koristi kamere i veštačku inteligenciju, izbegavajući druge tehnologije poput radara i lidar tehnologije, koje uključuju rivali kao što je Waymo. Ovakav pristup je izazvao različite komentare sa svih strana, a bezbednosni stručnjaci uglavnom su jedinstveni u stavu da ma koja tehnologija se koristi - autonomna vožnja nije spremna da zameni čoveka u kompleksnim situacijama i da su ljudi za volanom nekad jednostavno neophodni, posebno u gradskoj i vožnji s puno prepreka u okolini.
Da je Ilon Mask u ovom slučaju otišao predaleko tokom 2021. godine nekoliko puta su rekli i inženjeri Tesla kompanije, koji su za različite medije govorili o tome kako se vizije Maska koje iznosi na Twitter-u i onog što se dešava u inženjerskom smislu ne poklapa.
Ipak, Mask ne odustaje od svojih tvrdnji ni početkom 2022. godine i ponovio je to prilikom konferencijskog razgovora sa investitorima i akcionarima svojih kompanija, kada je izneo i plan da se humanoidni robot Optimus uključi u rad u Tesla fabrikama širom sveta. Mask smatra da su humanoidni roboti idealni za obavljanje dosadnih zadataka koji se ponavljaju iznova, ali i prilikom obavljanja opasnih radnji. To brine neke stručnjake, jer oni smatraju da je preciznost i pažnja koju ljudi na takvim poslovima posvećuju radu rezultat kvalitetnijih i pouzdanijih rešenja, u ovom slučaju automobila - ono što čovek prekontroliše i označi kao bezbedno obično tako i bude, a mašine mogu da pogreše, jer nemaju kognitivnu moć kakvu čovek ima.
Ilon Mask nada se da će humanoidni roboti biti sledeći veliki korak u razvoju neophodne tehnologije za ljude, više od električnih automobila. "Ovo ima više potencijala da na dugoročne staze bude korisnije ljudima od električnih automobila", zaključio je Ilon Mask.
Šta vi mislite o ovim stvarima?
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.