Politika privatnosti

META KRIVI APPLE ZA LOŠE POSLOVANJE: Tajnost i guranje problema pod tepih uzimaju svoj danak

Deonice kompanije Meta opet su zabeležile oštar pad, obeleživši tako ispadanje sa liste 10 najvrednijih kompanija na svetu i 46% lošije poslovanje nego prošle godine.

Cukerberg
Izvor: SmartLife / YouTube / Chill Pill / Screenshot

Na vrhu liste 10 najvrednijih kompanija na svetu stoji Apple, tehnološki gigant i konkurent kompanije Meta na mnogim poljima. Mnogi dovode pad poslovanja kompanije Marka Cukerberga u vezu sa novim podešavanjima privatnosti koje je Apple uveo nedavno i koja ograničavaju efikasnost ciljanih oglasa.

Prema rečima Frances Haugen, bivše zaposlene kompanije Facebook koja je objavila na hiljade internih dokumenata kompanije Facebook, uspeh kompanije Apple u svojoj osnovi ima transparentnost. Nasuprot njima je Meta, kompanija koja, prema njenim rečima koristi tajnost da bi negirali probleme koji postoje sa svojim proizvodima i uslugama.

Deo koji dijametralno razdvaja ove dve kompanije je transparentnost, rekla je Haugen. Kada Apple predstavi svoj novi uređaj, za nekoliko sati možete odgledati video snimke na YouTube u kojima ljudi rastave te proizvode do delova i potvrde sve ono što je Apple najavio.

Društveno odgovorno poslovanje

Apple zna da ih ljudi posmatraju, pa stoga moraju da se ponašaju odgovorno. Čak i kada se dese problemi, Apple mora da objasni šta se tačno dešava. Sa druge strane Meta izbegava bilo kakvu odgovornost jer drži sve probleme pod velom tajnosti, trudeći se iz sve snage da ništa od toga ne dospe do javnosti.

Čak i kada se desi da nešto procuri, Facebook (Meta) ima politiku da negira postojanje problema. Haugen je dodala da za razliku od uzbunjivača iz kompanije Meta, koji se javljaju svake dve nedelje, nijedan od njih se nije javio iz kompanije Apple.

Apple politika privatnosti
Izvor: YouTube / Apple

Da podsetimo, Frances Haugen je dala izjavu pred američkim senatorima da je Facebook bio savršeno svestan da usmerava mlade korisnike ka neprimerenom sadržaju, ali da nisu uradili ništa da to spreče, kao i da promovišu govor mržnje zarad više interakcija. Ona je izjavila i da da Facebook pravi svesne izbore koji krše ljudska prava i da bi ih zbog toga treba tretirati kao industriju duvana. S obzirom na to da ceo poslovni model kompanije zavisi od metrike, Facebook želi da ljudi provode što više vremena na mreži kako bi bili primamljiviji oglašivačima.