Uprkos popularnom mišljenju šefova i menadžera da su radnici kreativniji kada rade od kuće veoma oštro i argumentovano je odbačena od Harvard poslovne škole.
Kako je pandemija krenula da se stišava, kompanije polako pronalaze nove razloge da svoje zaposlene vrate nazad u kancelarije, a to nije samo odlična espreso kafa. Neke od njih postojanje kontinuiteta poslovanja i razmena ideja između zaposlenih su odbačene od strane čuvene Hardvard poslovne škole.
Argument inovacije
Ovo smo u više navrata čuli ni od koga drugog do čelnika kompanije Apple, koji kao razlog za teranje svojih zaposlenih da se vrate nazad u kancelarije pravda potrebom za inovacijom.
Prema Tim Kuku, inovacija nije uvek planirana aktivnost, i njeni delovi su kada naletite na kolege tokom radnog dana, i dobijete inspiraciju kako da razvijete ideju na kojoj ste radili.
Izvršni direktor JPMorgan Chase, Džejmi Dimon izjavio je da kada radite od kuće, nećete imati spontane ideje, jer prosto to tako ne funkcioniše.
Sa njima se ne slaže Profesor Hardvard poslovne škole Itan S Bernstin, koji je upozorio da ne postoje dokazi da je rad sa drugim ljudima neophodan za kreativnost i kolaboraciju. Takav rad čak može i da naškodi inovacijama, jer su zahtevi za radom u kancelariji u određeno doba dana, na određenom mestu razlog zbog kojeg američko radno mesto ne deluje primamljivo ljudima van SAD.
Profesor naglašava da kada stavite ljude zajedno u isti prostor, oni će sigurno nailaziti jedni na druge i razgovarati. Ali nema podatka koji potvrđuju da će takvi razgovori pomagati inovacijama, kreativnosti ili biti uopšte korisni za organizaciju. U vreme kada su zaposleni tokom korone morali da prespavaju na poslu, velika je zabluda da u kancelarijama zaposleni pričaju samo o poslu, naprotiv.
Upravo zbog toga i činjenice da ne postoje podaci koji potkrepljuju ove tvrdnje profesor Bernstin smatra da će ideja o slučajnim susretima podstaći produktivnost više bajka menadžmenta, nego realnost.
Profesor Bernstin je takođe dodao da klasične kancelarije zapravo smanjuju interakcije između zaposlenih za čak 70%. Ljudi ne nalaze spontane konverzacije korisnim, tako da većina njih nosi slušalice, upravo kako bi izbegli interakcije sa kolegama. Možda je rešenje nešto mnogo jednostavnije - samo da na posao svaki dan dolazite sa osmehom na licu.