Da je ovo uradila bilo koja druga kompanija to ne bi izazvalo toliko pažnje, ali kad Facebook obriše lica svojih korisnika - to je velika stvar!
Svetski IT i svi drugi mediji listom su šokirani, priznajemo i mi smo, odlukom Facebook kompanije da obriše svako skenirano lice korisnika iz svoje baze!
Opcija automatskog tagovanja lica na slikama već odavno je na našem spisku za izbegavanje, a sad ga je Facebook samostalno ugasio, zajedno sa opcijom prepoznavanja lica.
Gašenjem ove dve kontroverzne opcije, koje su brinule mnoge eksperte za bezbednost podataka, briše se i baza od preko milijardu skeniranih lica, koja su automatski dodavana na video i fotografije.
Ovo će delimično uticati i na opciju Memories, pa vam se neće više prikazivati neke uspomene od ranije na kojima se nalazilo vaše automatski prepoznato lice.
Vest o ukidanju ovih sistema na Facebook mreži dočekana je u vrlo pozitivnom tonu, ali s nevericom, jer zaista niko nije očekivao ovako nešto niti je bilo šta ukazivalo na to da će se ovako nešto dogoditi. Facebook kompanija, koja se sad zove Meta, kaže da je to uradila jer “moramo da odmerimo pozitivne slučajeve upotrebe za prepoznavanje lica u odnosu na rastuću zabrinutost društva, posebno pošto regulatori tek treba da obezbede jasna pravila“.
O "dugoročnoj ulozi prepoznavanja lica u društvu treba otvoreno raspravljati i među onima na koje će to najviše uticati", kaže kompanija, obećavajući da će nastaviti da se "uključuje u taj razgovor i radi sa civilnim društvenim grupama i regulatorima, koji vode ovu diskusiju".
Ovo je lepa vest za sve, posebno za one koji su svesno ili još gore - nesvesno aktivirali opciju da ih Facebook automatski taguje na slike i video materijale putem prepoznavanja lica. Promena će, kako kaže Meta, biti aktivna svima u narednim nedeljama, pretpostavljamo do kraja godine.
Većina stručnjaka saglasna je da nekadašnji Facebook, sadašnja Meta kompanija, mora da učini sve da vrati poverenje ne samo korisnika, nego i profesionalnog dela javnosti, a sve zbog približavanja premijere Metaverzuma, u koji će Meta uložiti 10 milijardi dolara samo do kraja godine. Prema nekim analitičarima - ovo je samo početak i Facebook će morati da popravi mnogo stvari u narednom periodu, ako želi da metaverzum zaživi.
Prve reakcije na najavu ovog novog sistema nisu oduševile nikoga, a kritičari, posebno u američkom kongresu, jasno su stavili do znanja Cukerbergu da promena imena nije dovoljna da se Facebook "opere" za sve loše što je uradio tokom proteklih 17 godina, posebno u domenu zaštite mentalnog zdravlja svojih korisnika - bivši zaposleni kompanije su otkrili da je Facebook uprkos saznanjima da škodi korisnicima nastavio da iskorišćava njihovo stanje kako bi zarađivao više i povećavao vreme provedeno na mreži.