Najveća društvena mreža aktivno traži način da monetizuje poruke i pozive WhatsApp korisnika.
Nedavno smo govorili o tome šta WhatsApp deli od ličnih podataka sa Facebook mrežom i to je odličan uvod za ovu vest - da vas kroz link podsetimo još jednom šta to tačno Fejs uzima od aplikacije za dopisivanje.
Na početku te vesti naglasili smo da su poruke enkriptovane, pa i Cloud backup podaci svih korisnika i da im niko, pa ni Facebook nema pristup, ne može da ih čita niti prisluškuje.
Ipak, kompanija Facebook tragajući za novim izvorom novca razmatra načine da zaobiđe enkripciju i ciljani marketing uvede u WhatsApp na osnovu sadržaja poruka.
Prema izvorima bliskim obema kompanijama, a na koje se The Information sajt poziva, Facebook radi na razvoju nove alatke za analizu podataka bez razbijanja enkripcije. Ovaj vid enkripcije nazvan je homomorfska enkripcija i trebalo bi da omogući analitičarima podataka da vrše potrebne analize sadržaja bez dešifrovanja bilo kakvih osetljivih podataka (makar tako objašnjava The Information sajt).
Pomoću veštačke inteligencije, u koju Facebook ulaže sve više, kao i kompanije Google, Microsoft, IBM ili Amazon, kompanija bi mogla da bude u mogućnosti da izvuče dovoljno podataka za ciljano oglašavanje, ali bez kompromitovanja korisničkih podataka, izlaganja sadržaja curenjima ili mogućim sajber napadima.
Kompanija Facebook nikad nije bila dobra u čuvanju privatnosti svojih korisnika i bezbroj puta ju je i sama kršila, pa ovo što sad najveća društvena mreža na svetu radi nikako ne uliva poverenje niti navodi da na ovo gledamo sa odobravanjem.
Facebook je odbio da komentariše navode o svemu, ali je predstavnik za štampu rekao da je suviše rano govoriti o homomorfnoj enkripciji WhatsApp aplikacije.