Lični podaci

PRVI REZULTATI NE OBEĆAVAJU: Korisnici sami omogućavaju aplikacijama da prikupljaju lične podatke

Nova opcija na iPhone telefonima je stupila na snagu, Apple je korisnicima dao izbor kog se oni olako odriču.

Sa poslednjom verzijom iOS 14.5 je predstavljena opcija App Tracking Transparencykoja omogućava korisnicima da sami izaberu da li žele da aplikacijama omoguće pristup ličnim podacima.

Nedelju dana od izlaska te opcije stigli su prvi rezultati, a može se reći da su iznenađujući.

Analitičari su procenili da trećina iPhone korisnika dozvoljava aplikacijama da prikuplja sveže podatke, a još ističu da je taj broj veći nego što se očekivalo. Tek 10.000 aplikacija je osposobilo ATT, to jest na tim aplikacijama se pojavljuje poruka za korisnike da li žele da omoguće pristup podacima ili ne.

Oko 25% aplikacija koje dolaze sa ovom porukom su video igre, napominje appfigures, dok nešto više od 6% aplikacija spada pod kategoriju Utilities. Ta analitička firma ističe da nisu iznenađeni što su aplikacije počele da šalju ove poruke, umesto što su zaustavili praćenje korisnika. Aplikacije kao što su McDonald, Spotify, pa čak i aplikacije kao što su Facebook i TikTok koje prikupljuju veliku količinu podataka, imaju i više nego veliku bazu korisnika zbog čega moraju da obaveste svoje korisnike o novoj praksi.

Anketa sa Twitter društvene mreže je dala dodatni uvid u to kako će se korisnici postaviti prema ATT.  Skoro polovina anketiranih je istakla da je videla ATT poruku, 23,1% je prihvatilo da preda pristup tim aplikacijama, dok je 26% odbilo da ih iste prate. Može se reći da je skoro polovina ispitanika dala pristup svojim ličnim podacima. Treba uzeti u obzir da pojedine aplikacije bez tih dozvola ne funkcionišu.

Ova kompanija ističe da "gubljenje polovine dozvola ruši najveći broj modela, nije ni bitno koliko su isti dobri". Kompanije mogu i same da odluče šta će stajati u poruci koju korisnici dobijaju, ali postoje određena pravila oko uređivanja sadržaja. U galeriji možete da vidite kako su se pojedine kompanije odlučile da predstave novi model.

DunkinDonuts tako pokušava da objasni korisniku šta znače personalizovane reklame, striming platforma Hulu je veoma dugačkim tekstom stavila do znanja šta korisnik može da očekuje, dok aplikacija Wildlife Safari je napravila svoju poruku da korisnik može da izabere samo jednu opciju, a to je da korisnik prihvati da deli lične informacije sa tom aplikacijom, što se gotovo sigurno neće dopasti kompaniji Apple.

Apple je upozorio programere da će kažnjavati sve one koji ucenjuju/potkupljuju korisnike kako bi omogućili aplikaciji pristup podacima. Tako je na primer jedna aplikacija nudila 100 dolara kredita za sve one korisnike koje prihvate da ih ista prati. Kako je prošla tek prva nedelja od nove opcije, još uvek je rano donositi zaključke da li je ATT zaista uspeo ili ne, verovatno ćemo tek za koji mesec dobiti nešto jasnije rezultate.

App Tracking Transparency
Izvor: Apple

Šta vi mislite o ATT?

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.