"POSTALI STE ROBA, VAŠIM PODACIMA SE TRGUJE": iPhone korisnici koji se protive takvim metodama imaju izbor | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Pravo na izbor

"POSTALI STE ROBA, VAŠIM PODACIMA SE TRGUJE": iPhone korisnici koji se protive takvim metodama imaju izbor

Autor Miloš Delević
Autor Miloš Delević

Vizija Stiva Džobsa oživela posle više od deset godina.

Izvor: MONDO / Apple

Jedna od boljki pametnih telefona je privatnost korisnika, neretko se dešava da se lične informacije korisnika zloupotrebe bez njihovog znanja.

Svesni tog problema, kompanija Apple je rešila da stane na put istom tako što će omogućiti pravo na izbor svakom korisniku.

Možda će vas zanimati:

Zato će od sada korisnici iPhone i drugih Apple-ovih uređaja u budućnosti dobijati poruku prilikom pokretanja neke aplikacije da li žele da omoguće istoj da uzima lične informacije. App Tracking Transparency ima za cilj da korisniku da izbor, izbor kako aplikacije koriste i dele podatke.

Pod te podatke spadaju informacije o zdravlju, lokaciji, godinama, potrošačkim navikama i istoriji internet pregledača. Te prikupljene informacije se koriste kako bi se korisniku omogućio maksimalan doživljaj, bez istih na primer ne bi mogli da vidite vremensku prognozu za vaš kraj pošto vam nije uključena lokacija, koriste se i za tagovanje fotografija, praćenje popusta najomiljenijih radnji i mnogo drugih sličnih opcija koje olakašavaju ili potpomažu korisniku.

Ipak, postoje aplikacije koje "namerno prikupljaju više informacija sa telefona, mnogo više nego što im je to zaista potrebno", ističe Apple. Oni te podatke dele sa oglašivačima i informacijskim posrednicima. Prikupljaju na stotine ličnih podataka, a iste upotrebljavaju kako bi napravili digitalni profil korisnika koji potom prodaju drugima. Oni koriste te digitalne profile kako bi znali sa kojim reklamama da "bombarduju" korisnike, ali uz pomoć njih mogu i da predvide ponašanje i odluke korisnika, otkriva Apple.

Sve to se dešava bez pristanka korisnika i bez njihovog znanja, zbog toga Apple ističe "da su korisnici na prodaju, da su postali roba". Kompanija iz Kupertina će zato svakom korisniku koji pokrene novu aplikaciju postaviti pitanje da li želi da omogući toj aplikaciji da prikuplja podatke.

Mi ćemo vas podsetiti na reči Stiva Džobsa koji je imao viziju kako upravljati korisnikovom privatnošću, on je davne 2010. godine na konferenciji AllThingsD izjavio:  „Privatnost znači da ljudi mora da znaju za šta se prijavljuju. Verujem da su korisnici pametni, te da pojedini ljudi žele da podele više podataka od drugih. Pitajte ih, pitajte ih svaki put! Naterajte ih da vam kažu da prestanete da ih pitate ukoliko se umore od vaših pitanja. Stavite im jasno do znanja šta ćete uraditi sa njihovim podacima“.

Posle više od deset godina, može se reći da je vizija Džobsa konačno zaživela!

App Tracking Transparency
Izvor: Apple
Stiv Džobs privatnost aplikacija (MobIT)
Izvor: iwasjojo

Šta vi mislite o App Tracking Transparency opciji?      

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte i ovo:

Komentari 1

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Tommy Gavin

Adguad blokator uključen za Safari na iPadu i na telefonu (hvala gospodinu koji je podijelio dns.adguard.com, moj veliki naklon za Vas) - pratioci mogu plakati što će napraviti moj digitalni profil i prodaće ga "skupo" drugima, kad mi ne mogu plasirati nijednu reklamu.

Najnovije

Uređaji

Testovi