Nakon saradnje kompanija Facebook i Ray Ban, Xiaomi je prikazao malo pametnije pametne naočare, koje i dalje zadržavaju relativno normalne dimenzije i težinu.
Za razliku od Ray Ban Stories, Facebook naočara koje imaju mogućnost da slikaju, snimaju video i da preko njih slušate muziku i razgovarate, Xiaomi pametne naočare mogu mnogo više. Spisak sadrži mogućnosti fotografisanja i video snimaka, prikaz obaveštenja i poruka, obavljanje poziva, prevod teksta koji je ispred vas, navigaciju i još mnogo toga.
Xiaomi je sve to uspeo da spakuje u samo 51 gram, što je tek malo više od Ray Ban konkurenta, ukoliko ga uopšte tako možemo nazvati. Xiaomi Smart Glasses, kako je i zvanični naziv ovog modela poseduju 0,13-inčni mikro LED ekran na jednom od stakala. Xiaomi koristi specijalnu tehnologiju koja prelama svetlo pod uglom od 180 stepeni i na taj način prikazuje sadržaj poput obaveštenja i navigacije na ekranu.
Kompromis dobrog prikaza
Ugrađeni ekran koristi monohromatski (jednobojni) režim rada, sa svetlinom od 2 miliona nita zarad bolje vidljivosti, dok je veličina individualnih piksela 4 µm. Prema informacijama iz saopštenja, Xiaomi se odlučio za monohromatski prikaz kako bi dovoljno svetla moglo da prođe kroz komplikovanu optičku strukturu.
Xiaomi naglašava da je najveći krivac za malu težinu naočara pomenuta nova tehnologija koju Xiaomi zove “optical waveguide” ili “optičko usmeravanje talasa”. Na taj način Xiaomi naočare mogu da deluju kao bilo koje druge, što i jeste ideja svih modernih pametnih naočara.
Kada se upare sa vašim telefonom, naočare vam mogu prikazati informacije o dolazećim pozivima i obaveštenjima, ali i navigaciji i prevodu teksta ispred vas u realnom vremenu. U ram naočara ugrađena je 5 MP kamera, koju možete koristiti za slike, snimke i prevod znakova i teksta. Facebook Ray Ban Stories imaju dve kamere od po 5 MP.
Primerni metod interakcije je XiaoAi asistent, a korisnik na raspolaganju ima i kontrole osetljive na dodir na samom ramu. Naočare imaju ugrađen maleni 2,4x2,02 mm displej čip u ramu naočara zadužen za prikaz na ekranu, dok je srce sistema četvorojezgarni ARM procesor, a operativni sistem je Android.
Ono što je interesantno je da Xiaomi nije napomenuo kada će naočare biti zvanično dostupne i koliko će koštati. S obzirom na to da su požurili da prikažu svoj proizvod koji, prema svemu što smo videli, i dalje nije gotov, čini nam se da je Xiaomi želeo da po svaku cenu predstavi svoje naočare pre nego što to Apple možda uradi.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.