Može li Xiaomi da bude globalni broj dva na kraju vrlo izazovne godine i da li ima sve što je potrebno da bude i globalni broj jedan? Mi fanovi veruju da je to vreme vrlo blizu, a zvanična statistika ih ohrabruje u tome!
Iako je tržište mobilnih telefona vrlo dinamično po pitanju proizvoda gde gotovo svakog drugog dana neko od velikih proizvođača predstavlja novi telefon, dodatke ili novi servis, tržišni udeo je nešto drugačije dinamike.
Promene, pogotovo na vrhu, nisu toliko česte i većinom se smenjuju dva najveća proizvođača, Samsung i Apple.
Ipak, da dolazi novo razdoblje na tržištu najavljuju podaci, koji govore o tome da je utakmica dobila novog igrača koji ostvaruje sve više uspeha i po mnogim stvarima nadmašuje konkurente.
Prema podacima Canalys kompanije brend Xiaomi je tokom drugog kvartala 2021. godine postao drugi na globalnom nivou, a u junu ove godine bio je najprodavaniji proizvođač mobilnih telefona na svetu.
Iako je za mnoge ova činjenica neočekivana, radi se o brendu koji za razliku od mnogih drugih uživa veliku podršku od strane svojih Mi fanova, podršku kakvu nismo videli još od predstavljanja prvih iPhone modela kompanije Apple.
Ako pogledamo iz tog ugla - Xiaomi uspeh uopšte nije slučajnost.
Takva snaga brenda i odnos prema najvećim fanovima, koji često učestvuju u razvoju uređaja svojim predlozima i idejama, definitivno daje rezultate na globalnom nivou. Druga kompanija za analizu tržišta Counterpoint zvanično je objavila da je samo u junu mesecu prodaja Xiaomi uređaja porasla za 26%.
Ovaj rast pripisuje se proboju kompanije Xiaomi na high-end tržište pametnih telefona, brzom rastu na međunarodnim tržištima i razvoju maloprodajnog poslovanja kompanije.
Xiaomi, Apple, Samsung i ostali
Vredi napomenuti da je Xiaomi definitivno novi brend na evropskom tržištu i najkonkurentniji je u segmentima gde ume da ponudi bolji kvalitet od konkurencije zahvaljujući mogućnosti da koristi najkvalitetnije komponente koje ugrađuje u svoje modele mobilnih telefona.
U poređenju sa konkurencijom, pogotovo u srednjem i ulaznom segmentu, jednostavno nema drugih igrača koji mogu da mu pariraju. Za razliku od Xiaomi strategije, Apple igra isključivo u najvišem segmentu, tako da dve kompanije zapravo u velikoj meri ne predstavljaju direktnu konkurenciju jedna drugoj.
Bez obzira na razlike u poslovnim strategijama ovo predstavlja i ogromno samopouzdanje za Xiaomi kad su u pitanju drugi brendovi kao što je Samsung, kojem se Xiaomi približio samo na korak ili manje od toga u mnogim segmentima, a odnedavno i u vrlo važnom flagship tj. premium delu od kako je lansirana nova Mi 11 serija.
Takođe, Xiaomi brend je postao svetski lider i u IoT tehnologiji svojim Smart Home ekosistemom uređaja.
Zvanična potvrda napretka
Kineski proizvođač je napredovao i na Fortune Global 500 listi.
"Fokus kompanije na osnovne tehnologije bio je pokretačka snaga u stvaranju poboljšanog korisničkog iskustva, što je učvrstilo poziciju u vrhunskim segmentima tržišta kroz serije Mi 10 i Mi 11".
Canalys ističe još i da globalno brojke kompanije Apple pokazuju pad, dok brojke kompanije Xiaomi donose stabilnost - što je zanimljiv podatak. Ovde se mogu izvesti dva zaključka:
- prvi da je azijska strana sveta i dalje velikim delom odgovorna za rast kompanije Xiaomi,
- a drugi da Apple postepeno gubi tlo na tržištima koja se smatraju ključnim.
Evropa - novo ključno tržište
I dok globalna tržišta održavaju zamah rasta, u Evropi se beleži eksplozivan rast. U prvom kvartalu 2021. godine, prihod kompanije Xiaomi sa globalnih tržišta (van kineskog) porastao je za 50,6% u odnosu na prošlu godinu, dok je u drugom kvartalu registrovano povećanje od čak 96,8% u odnosu na isti period protekle godine.
Prema podacima kompanije Canalys, Grupa je prvi put zauzela prvo mesto u Evropi sa tržišnim udelom od 28,5% u drugom kvartalu 2021. U Zapadnoj Evropi, tržišni udeo pametnih telefona dostigao je 22,2% i brend je svrstan je među tri najbolja.
U Centralnoj i Istočnoj Evropi brend je po treći put zaredom zauzeo prvo mesto sa tržišnim udelom od 36,4%. U Španiji je brend zauzeo prvo mesto kvartalno po šesti put zaredom sa tržišnim udelom od 41,2. I po prvi put, u Italiji i Francuskoj, Grupa je zauzela prvo mesto sa tržišnim udelom od 35,0% i 29,7%, respektivno. Takođe, Grupa je ostala među prva tri brenda u Nemačkoj sa tržišnim udelom od 15,2%.
U narednim godinama konkurencija će verovatno biti direktnija, kako Xiaomi bude lansirao nove premium modele iz najviše serije, tako će postati još veći konkurent kompanijama Samsung i Apple, koji su dugo uživali relativnu sigurnost u tom segmentu.
Sudeći po onome što Xiaomi nudi kupcima Mi 11 Ultra modela, definitivno će borba biti oštra.
U narednim nedeljama bavićemo se više prisustvom Xiaomi kompanije u našem regionu, naglašavajući poslovanje u Srbiji. S tim u vezi, razgovarali smo sa Ninkom Đurićem, koji je Country menadžer kompanije Xiaomi u Srbiji, koji će nam približiti Xiaomi brend, kako je on napravio uspeh ne samo u svetu, nego i kod nas, ali i mnoge druge zanimljive priče o Xiaomi uređajima i zajednici, na koju je kompanija posebno ponosna.
Za sada, Ninko Đurić je ispred regionalne kancelarije Xiaomi kompanije odgovorio tek na prvih nekoliko pitanja, a na mnoga druga odgovore će dati vrlo brzo. Baš zbog toga pozivamo i vas da nam pošaljete svoja pitanja u vezi sa kompanijom Xiaomi ili podelite svoja iskustva i doživljaje s njihovim uređajima, a mi ćemo se potruditi da odgovori stignu do svih i da sjajne priče budu podeljene sa našim čitaocima.
SmartLife: Koliko zapravo imamo Mi fanova u Srbiji?
Ninko Đurić, Xiaomi: Ne zna im se tačan broj, jer Mi Community App još uvek nije lansirana u Srbiji. Postoje Facebook grupe, koje broje preko 8.500 članova ali aktivni Xiaomi fanovi dolaze sa Mi Community aplikacijom, jer je i takav koncept ove aplikacije.
SmartLife: Šta je ono što Xiaomi definitivno radi bolje nego bilo ko drugi?
Ninko Đurić, Xiaomi: Mislim da “bolje” slušamo korisnike i zato imamo veliku podršku Xiaomi fanova, koji uvek utiču na to da naši proizvodi budu bolji.
SmartLife: Da li Xiaomi planira neke posebne aktivnosti za Xiaomi zajednicu?
Ninko Đurić, Xiaomi: Naravno! Planiramo da ih okupimo u svim većim gradovima Srbije. Korona nas sprečava da intenzivnije pravimo okupljanja Xiaomi zajednice, ali članovi se sami često organizuju, pa nas iznenade nekim porukama i potezima:
- Pred otvaranje u Nisu, jedan momak je napravio mural gde nam je poželeo dobrodošlicu u njegov grad.
- U Delta City-ju u Beogradu su uradili flash mob sa logotipom u holu tržnog centra
- Kada smo otvarali Xiaomi Crna Gora, napravili su nam ogroman ispis “Welcome Xiaomi” na Adi Bojani.
SmartLife: Kako vidite razvoj brenda Redmi u odnosu na Xiaomi?
Ninko Đurić, Xiaomi: Redmi serija je naša perjanica i ostaće brend srednjeg segmenta. Redmi Note serija je serija za koju postoje liste čekanja. Xiaomi je novi naziv za nasu premium, Mi Seriju.
Čekamo vaša pitanja i doživljaje sa Xiaomi i Redmi telefonima!
/PROMO TEKST/
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.