Kompanija SAP predstavila je inovativno SAP Hybris rešenje, koja omogućava jednostavnije i optimizovano poslovanje za kompanije i preduzeća, sa naglaskom na povećanju profita.
SAP skup za korisnike kompanije održan je 14. marta u Aranđelovcu, u hotelu „Izvor“ i ove godine je okupio oko 170 korisnika. S obzirom na to da je ovogodišnji skup bio za oko 40 odsto veći nego prošlogodišnji, kompanija SAP je uvrstila u program više primera iz prakse koji su prezentovani od strane korisnika koji su već implementirali SAP rešenja, i na taj način predstavili inovativan portfolio, koji u Srbiji i regionu privlači veliku pažnju.
Ove godine kompanija SAP stavila je naglasak na jedinstveno Hybris rešenje. Šta je Hybris i zašto bi korisnici trebalo da ga upoznaju i integrišu u svoj biznis, pričali smo sa Ivanom Grujovićem, stručnjakom za SAP Hybris platformu.
MONDO MobIT: Šta je to SAP Hybris platforma?
Ivan Grujović: „SAP Hybris je vrlo važan deo SAP-ovog portfolija, koji omogućava direktnu komunikaciju sa svojim korisnicima, i to otvaranjem novih kanala prodaje i uvećanje prihoda. SAP Hybris radi po tzv. Front Office principu i to kroz pet grupa rešenja: trgovina (commerce), marketing, prodaja, servis i billing“.
MONDO MobIT: Koliko je SAP Hybris fleksibilno rešenje, što se implementacije i izbora rešenja tiče?
Ivan Grujović: „Hybris, kao što smo rekli, funkcioniše putem pet modula i svako rešenje je dostupno pojedinačno ili kao skup svih pet elemenata. Sigurni smo da svaki pojedinačni modul nudi dovoljno prednosti da bude izabran i kao pojedinačno rešenje, dok u kompletnoj ponudi, odnosno oni koji odaberu svih pet modula, imaju najviše benefita kroz sve segmente poslovanja“.
MONDO MobIT: Kome je namenjen SAP Hybris?
Ivan Grujović: „SAP Hybris je, kao i svako SAP rešenje „cross industry“ primenjiv. Smatramo da sve može da se prodaje kroz commerce rešenje. Putem Hybris platforme širom sveta prodaju se najrazličitije stvari, od delova za građevinske kranove, preko hrane, obuće i odeće, do elektronske opreme. SAP Hybris Commerce je sjajno rešenje za sve one, koji imaju potrebu za nekom vrstom elektronske trgovine u kombinaciji sa trgovinom u prodavnicama, jer se naša omni kanalna prodaja podrazumeva. Što se tiče rešenja za marketing - svako bi trebalo da ima marketing kampanje ka svojim korisnicima na adekvatan i pametan način, a to upravo omogućava ovaj modul. Ko ima direktnu prodaju i svoje ljude u prodajnom timu, potrebno mu je i rešenje, kojim će biti u prilici da kontroliše prodaju, prati sastanke, različite procese ili pravljenje ugovora. Takođe, svi oni koji imaju korisnike, potrebna im je i korisnička podrška tj. servis, a ako postoji servis - potrebna je i servisna aplikacija, koja je optimizovana i za korisnički servis, koja „sedi“ u timu za podršku korisnicima, kao i za servisere na terenu. I, na kraju, što se billing-a tiče, namenjen je industrijama, koje imaju relativno kompleksan način obračuna svojih proizvoda i usluga. Ovaj modul je potreban kompanijama kao što su telekomunikacione kompanije, vodovodi, elektro i komunalne kompanije“.
MONDO MobIT: Dakle, Hybris je namenjen gotovo svim kompanijama, koje žele da komuniciraju sa svojim korisnicima. Recite nam neki primer rešenja.
Ivan Grujović: „Primera je zaista mnogo, posebno u svetu. S obzirom na to da se bavite stvarima, kojim se bavite, a to je IT i telefonija, možda će vam biti zanimljivo da čujete da kompanija Apple koristi SAP Hybris, i to billing modul, kako bi vršila naplatu svoje iTunes usluge. To je možda najzvučniji primer, koji sad mogu da vam kažem, ali uskoro će i velike kompanije iz Srbije primeniti Hybris platformu, sa različitim modulima, ali ćemo o tome moći da pričamo tek kad sto i zvanično bude objavljeno. Za sada želimo da korisnici znaju da se Hybris koristi i kod nas i u regionu“.
MONDO MobIT: SAP Hybris nije usamljeno rešenje na tržištu. Zašto bi se neko odlučio baš za SAP Hybris?
Ivan Grujović: „Recimo to ovako. Prva stvar je to što su SAP pozadinska softverska rešenja, kao što je SAP ERP, već broj jedan rešenja u celom svetu. Veliki broj jakih svetskih i domaćih firmi koristi SAP. Ukoliko se iste firme odluče i za Front Office SAP rešenja, dobijaju i automatsku integraciju sa postojećim SAP uslugama, a znamo da je integracija jedan od najčešćih problema prilikom odabira Front Office platforme. Zbog loše integracije propadaju mnogi projekti i to je činjenica. Druga vrlo važna stvar jeste to što Hybris pokriva kompletan Front Office portfolio, što nije slučaj sa našim konkurentima, koji su uglavnom specijalizovani za pojedinačne module, što otežava integraciju i samo poslovanje kompanije“.
MONDO MobIT: Koliko je svest domaćih kompanija u Srbiji porasla u smislu da su kompanije svesne da poslovanje moraju da pomognu rešenjima poput SAP-ovih?
Ivan Grujović: „Stvari su se značajno promenile i većina ozbiljnih firmi iz Srbije i regiona shvatila je da je neophodno uskladiti poslovanje sa Back Office aplikacijama i zbog toga imamo izuzetno veliki broj SAP ERP korisnika. Firme shvataju i to da su im sad već neophodne i Front Office aplikacije, ali su neke od njih razvile svoja rešenja ili aplikacije i sad postoji dilema da li i dalje da razvijaju sopstvena rešenja ili da prihvate neko bolje, kao što je SAP Hybris. Nažalost, proces tranzicije mora biti malo bolan i većina kompanija, bez obzira na njihovu veličinu, je još uvek u raskoraku između pomenute dve stvari. Što se odluka o prelasku na neko standardizovano i kompletno rešenje pre donese, to će po firmu biti bolje i kompanija će proći kroz manje turbulentna period tranzicije“.
Kompanija SAP delom svog portfolija, koji obuhvata Hybris, želi da poboljša upravo Front Office aplikacije, koje nisu dovoljno dobro razvijene na lokalnom nivou. Na tržištu postoji veliki broj kompanija, koje su izabrale da Front Office vode kroz svoja sopstvena rešenja, ali kako resursi tih kompanija u svim segmentima razvoja takvih aplikacija nisu neiscrpni, SAP upravo tu vidi priliku da ponudi sveobuhvatno rešenje za svaku vrstu interakcije sa kupcima.
Više informacija o SAP rešenjima u Srbiji pronaći ćete na SAP sajtu.
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.