Facebook ima spremljen odgovor na novu opciju koju je implementirala kompanija Apple.
Apple je pre samo nekoliko dana ažurirao svoj iOS na verziju 14.5, a sa njim je došla i opcija App Tracking Transparency.
Ona omogućava korisnicima da donesu odluku da li će dozvoliti instaliranim aplikacijama pristup ličnim podacima kao što je na primer lokacija, ali i ostalim informacijama.
Najglasniji protivnik te opcije bila je kompanija Facebook koja se sada na novi način bori protiv iste. Naime, ukoliko poseduje iOS uređaj i imate naloge na društvenim mrežama Facebook i Instagram, verovatno ste dobili poruku u kojoj stoji da je potrebno da omogućite pristup tim aplikacijama kako bi pomogli toj kompaniji da te usluge ostanu "besplatne".
Kako se značajan deo poslovnog modela te kompanije zasniva na oglašavanju, razumljivo je zašto takva poruka dolazi iOS korisnicima.
"Ova verzija iOS-a zahteva da tražimo od korisnika pristup za praćenje podataka kako bi poboljšali vaše reklame. Mi koristimo informacije o vašoj aktivnosti od drugih aplikacija i internet stranica da bi vam prikazali personalizovane reklame. Pomozite nam da Facebook ostane besplatan, podržite preduzeća koja se oslanjaju na reklame kako bi doprla do potrošača" - stoji u poruci koju korisnici ovih društvenih mreža dobijaju.
Facebook ove poruke naziva "obrazovne reklame", a pojaviće se svim korisnicima iOS 14.5 verzije koji imaju uključen App Tracking Transparency.
"Da bi pomogli ljudima da donesu informisaniju odluku, pokazaćemo ove poruke pored Apple-ovih. One će pružiti više informacija o tome kako koristimo personalizovane reklame, koje podržavaju mala preduzeća i zbog kojih su te aplikacije besplatne. Ukoliko prihvatite uslove, reklame se neće menjati. Ako odbijete, i dalje ćete videti reklame, ali će vam one biti manje relevantne. Prihvatanje ovih uslova ne rezultira tome da Facebook skuplja nove tipove informacija. To samo znači da ćemo nastaviti da pružamo bolji doživljaj korisniku" - istakli su iz te kompanije, a prenosi 9to5mac.
U narednim danima sve više korisnika iOS uređaja će dobijati poruke ovakvog tipa, ukoliko poseduju neku od aplikacija kompanije Facebook. U galeriji možete pogledati koje sve podatke Facebook prikuplja ukoliko prihvatite da date pristup istim.
Da li biste vi koristili Instagram i Facebook kada bi se plaćali?
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.