Facebook konačno objasnio šta se desilo, ali nije dao dovoljno detalja o tome.
Kompanija Facebook tokom. 4. oktobra potpuno je pala - kako interno, tako i ka svim korisnicima - i cela planeta nije imala servise ove kompanije najmanje šest sati.
Nisu radili Facebook, WhatsApp, Instagram, Messenger, ali ni Oculus VR ekosistem.
Greška je otklonjena nakon šest sati potpune nedostupnosti svih pomenutih servisa, a Facebook je čak reagovao i slanjem inženjera u Data centre širom SAD-a, što se odavno nije desilo.
Problem je bio, kako kompanija kaže, u tome što mašine nisu mogle da komuniciraju jedne s drugima, što je izazvalo efekat kaskada i sve se jednostavno poklopilo i srušilo.
Prema Facebook blog objavi nema nikakve reči o hakerskom ili bilo kakvom drugom napadu kao što su mnogi domaći i svetski mediji preneli. Korisnicima se izvinio i Mark Cukerberg lično, koji je tokom pada svojih servisa izgubio preko sedam milijardi ličnog bogatstva zbog pada Facebook akcija i drugih problema.
Prema izjavama IT stručnjaka za američke medija pravi razlog pada je rutinska promena BGP-a tj. border gateway protocol-a, koji je pošao naopako, a koji pomažu mrežama da izaberu najbolju rutu tj. put za isporuku traženog internet saobraćaja. To je uticalo na DNS-ove i njihov rad zbog čega serveri nisu slali informacije pomoću kojih drugi mogu da ih pronađu. Na taj način je jednostavno sve bilo odsečeno od ostatka interneta.
Sad još da vidimo šta je sa kompromitovanim Facebook podacima o kojima kompanija nije rekla još uvek ni reč...
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.