Jednostavni saveti koji će vam pomoći da izvučete maksimum sa Instagram aplikacije.
U pokušaju da otkloni svaku dilemu oko zablude da Instagram namerno krije određene objave, CEO te društvene mreže Adam Moseri je objasnio kako ta platforma odlučuje šta korisnici mogu da vide.
Moseri je napomenuo da Instagram nema samo jedan algoritam koji nadgleda šta ljudi vide, a šta ne vide na toj aplikaciji.
"Koristimo raznolike algoritme, klasifikatore i procese, a svaka od njih ima sopstvenu funkciju. Želimo da iskoristimo maksimalno vaše vreme, a verujemo da ćemo to najbolje učiniti tako što ćemo iskoristiti tehnologiju da personalizuje vaš doživljaj" - započeo je Moseri. Kada je Instagram prvobitno plasiran 2010. godine, ta aplikacija je pokazivala niz fotografija u hronološkom redu.
Sada je to značajno drugačije, pošto Instagram nije više ista aplikacija kao što je to bila pre više od deset godina, delovi te aplikacije kao što su Feed, Explore i Reels poseduju sopstven algoritam koji je krojen po meri korisnika, odnosno kako ih korisnici koriste. "Ljudi imaju tendeciju da gledaju Story objave svojih najbližih prijatelja, ali žele da otkriju potpuno nove stvari u opciji Explore. Stvari različito rangiramo u različitim delovima aplikacije, na osnovu toga kako ih ljudi koriste" - istakao je CEO te kompanije.
To znači da će se Feed i Story algoritmi uglavnom fokusirati na objave ljudi kojih pratite. Sa informacijama kao što su "šta je postavljeno", "ko je postavio" i "preferencija korisnika", aplikacija traži "signale". Ovo su signali koje Instagram koristi po redosledu važnosti:
- Informacija o objavi: To su signali koji pokazuju koliko je objava popularna (koliko je ljudi označilo da im se dopada objava) i ona pokazuje više svakodnevnih informacija o samom sadržaju, kao kada je objavljena, koliko traje snimak (ukoliko je objava video), lokacija objave i da li je nešto zakačeno na nju (profil druge osobe, itd...).
- Informacije o autoru objave: Ti podaci pomažu Instagramu da odredi koliko je jedna osoba interesanta drugom korisniku, ona sadrži signale koje ukazuju koliko puta su te dve osobe imali interakciju u prethodnih nekoliko nedelja.
- Vaša aktivnost: Prikupljene informacije im lakše pomažu da shvate vaša interesovanja, a među njima se nalaze podaci o tome koliko ste objava označili da vam se dopadaju, kao i koje su te objave.
- Vaša interakcija sa nekim: Ovi podaci pokazuju koliko je korisnik zainteresovan da vidi objave određene osobe. Instagram na primer proverava da li ste komentarisali na njihove objave, kao i da li su ti korisnici komentarisali na vaše objave.
Moseri je otkrio kako možete da manipulišete algoritmom, odnosno da vidite na naslovnoj strani (Feed) objave koje želite da pogledate, uz pomoć opcija kao što su Close Friends.
- Izaberite "bliske prijatelje" (Close Friends). To ćete uraditi tako što posetite vaš profil, pa potom kliknite u gornjem desnom uglu na tri linije kako bi vam se otvorio novi prozor sa opcijom Close Friends.
- Sa opcijom "Mute" možete da neutrališete objave drugih korisnika, a da ih ne blokirate. Posetite njihov profil i pored opcije Following se nalazi strelica uperena ka dole, kliknite na nju i izaberite opciju Mute.
- Obeležite objavu kao "Not Interested".
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.