Evropa je prinuđena da balansira kako bi, sa jedne strane, zaštitila sopstveno tržište, a sa druge nešto naučila od kineskih proizvođača, koji su mnogo dalje odmakli u razvoju električnih vozila, poručuje šef Renault-a
Predstavnici francuskog Renault-a i kineskih kompanija Li Auto i Xiaomi razgovarili su o mogućnostima potencijalne saradnje na razvoju tehnologija za električna i inteligentna vozila.
Do sastanka je došlo na sajmu automobila u Pekingu, koji se u kineskoj pestonici održava do 5. maja, usred sve zategnutijih odnosa između Evropske unije i Kine, a u trenutku kada Evropska komisija okreće seriju istraga o kineskom izvozu automobila u Evropu.
A jedna od glavnih je istraga o "nefer državnim subvencijama" kineskih vlasti domaćim proizvođačima električnih vozila kao mogućem uzroku rasta prodaje kineskih elektromobila na Starom kontinentu.
"Izvršni direktor Luka de Meo je imao ključne razgovore sa liderima industrije, među kojima su i naši partneri iz kompanija Geely i Dongfeng i glavni dobavljači, ali i novi igrači u ovom segmentu, kao što su osnivači kompanija Li Auto i Xiaomi Technology", objavio je šef nabavke i partnerstava Renault-a Fransoa Provost na društvenoj mreži LinkedIn, prenosi Reuters.
De Meo je napomenuo da se Evropa suočava sa poteškoćama, pošto je prinuđena da balansira kako bi, sa jedne strane, zaštitila sopstveno tržište, a sa druge učila od kineskih proizvođača, koji su mnogo dalje odmakli u razvoju električnih vozila i softvera za njih od Evrope.
Renault je već ostvario partnerstvo sa kineskim Geely-jem u razvoju termalnih i hibridnih pogona, a sarađuje i sa tehnološkim giganima, kompanijama Google i Qualcomm na razvoju pametnih kokpita, odnosno softvera i hardvera za pametne komandne table vozila budućnosti.
BONUS VIDEO: