Kriza naterala: Volkswagen, Renault i Stellantis formiraju savez za odbranu od jeftine kineske električne konkurencije? | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kriza naterala: Volkswagen, Renault i Stellantis formiraju savez za odbranu od jeftine kineske električne konkurencije?

Autor Miloš B. Jovanović

Prodaja električnih automobila u Evropi opada, a pritisak na evropske proizvođače da ih prodaju više raste, dok istovremeno proizvođači iz Kine na tržište stižu sa modelima koji su često i bolji i jeftiniji od evropskih

 Volkswagen ID.3 _ Foto Volkswagen.jpg Izvor: Volkswagen

Automobilski giganti Volkswagen, Renault i grupacija Stellantis razmišljaju o nečemu što trenuto zvuči prilično nezamislivo – o povezivanju kako bi zajedničkim snagama proizvodili jeftinija električna vozila i obranili se od tržišnih "pretnji po opstanak".

Vodeći ljudi tri velike kompanije, podstaknuti sve sporijim tempom prihvatanja električnih vozila, raspravljaju o različitim idejama u rasponu od udruživanja razvojnih resursa do povezivanja poslovanja preko evropskih granica, piše Bloomberg konstatujući da su predstojeći meseci su ključni.

Umesto očekivanog postepenog potiskivanja vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, prodaja električnih automobila će ove godine rasti najsporije od 2019. Takvo stanje na tržištu jača konkurenciju, pogotovo kinesku – pošto na tamošnjem tržištu ne postoji problem sa potražnjom za električnim automobilima.

U Evropskoj uniji od 2025. godine na snagu stupaju stroža pravila o emisijama izduvnih gasova, što treba da stimuliše proizvođače da prodaju više ekoloških i električnih automobila, kako ne bi plaćali visoke kazne. (Tako bi, prema najgorem scenariju, jedan Volkswagen mogao da se suoči sa kaznama većima od dve milijarde evra, ako u svom voznom parku ne uspe na dovoljnu meru da smanji štetne emisije.)

Pritisak na evropske proizvođače da prodaju više električnih vozila raste. Istovremeno, proizvođači iz Kine, koji imaju podršku države, na tržište stižu sa modelima koji su često i bolji i jeftiniji od evropskih. (Na primer, kineski BYD Dolphin, model slične kategorije i karakteristika kao VW ID.3, sa sličnim nivoom opreme, je 7.000 evra jeftiniji od svog glavnog nemačkog rivala.)

Izvršni direktor Renault-a Luka de Meo i ranije je zagovarao savez evropskih proizvođača automobila, sličan povezivanju proizvođača iz oblasti avio-industrije u konglomerat kakav je Airbus, kako bi stvorio proizvođač aviona koji ravnopravno može da konkuriše Boeing-u, prenosi Automotive News Europe.

De Meo je mišljenja da bi takav "automobilski Airbus" pomogao proizvođačima da podele ogromne troškove razvoja i proizvodnje jeftinih električnih vozila.

On je prošle nedelje, u izjavi za Bloomberg, ublažio spekulacije o mogućem nastanku velike koalicije, ali je potvrdio da se razgovori razvoju zajedničke platforme za električna vozila odvijaju.

De Meo, koji je u svojoj karijeri radio i za Volkswagen i za Fiat, zaključuje da postoji otvorenost proizvođača za deljenje jedne tako velike investicije, jer je veoma teško zaraditi novac na malim automobilima.

A šta će na kraju od svega toga ispasti... Predstojeći meseci su ključni!

BONUS VIDEO:

Pogledajte

02:59
KURIR TV NA SVETSKOJ PREMIJERI NOVIH FOLSKVAGENOVIH VOZILA! Ova dva modela među najprodavanijim u svetu i NAJOMILJENIJIM KOD NAS
Izvor: Kurir TV
Izvor: Kurir TV

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 7

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

simeon

Stvarno smo glup, ali pre svega zlurad narod! Više volimo Kineze, Korejance, Mongole, Čečene, Irance, Palestince, Ruse i Turke od komšija sa kojima vekovima delimo zajedničku teritoriju! Rusi treći put u poslednjih 120 godina spaljuju i ubijaju sve živo na teritoriji na kojoj žive neustrašivi Kozaci, ali i potomci naših nesrećnih Srba koji su pod turskim sabljama pobegli u te krajeve u vreme Sulejmana osvajača. Ukrajina se jedina borila protiv krvave petokrake i zato je spaljena do temelja i mučena najgorim mukama od 1918. godine. Zatim opet godinama posle Drugog svetskog rata, i opet od 2014. do današnjih dana. I mi Srbi navijamo za zle Ruse??? Ko su nam Kinezi, videće naši unučići, kao što su naši preci gledali ko su nam Osmanlije, Rusi. Persijanci, Mongoli, Huni. Zato nas svakog dana ima sve manje i manje. Ako nam ne valja ni jedan komšija, problem je u nama i sa nama.

bole

pa i kinezi imaju savez protiv evropskih,daleko jaci savez,drzavni savez...sve drzavne firme dele istu tehnoogiju u cilju unistenja evrope.da neko sam mora da razvija tehnologiju kao u evropi,trebale bi im decenije i milijarde bacene na israzivanja,ovako samo stancuju imena.

Nostalgičar

Ova EU birokratija je definitivno agentura od uticaja Kine i SAD-a. Stručno rade na bacanju evropske auto industrije na kolena kako bi je razčerupali kroz par godina i podelili imovinu između sebe.