Ne zarađuju mnogo, ali ih ima svugde: Zašto se Evropa i Amerika toliko plaše kineskih elektromobila? | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ne zarađuju mnogo, ali ih ima svugde: Zašto se Evropa i Amerika toliko plaše kineskih elektromobila?

Autor Miloš B. Jovanović

Tržišna logika kojom se vodi najveći kineski proizvođač električnih automobila BYD, ali i druge kineske kompanije, nije prvenstveno usmerena na profit, što je i razlog straha glavne konkurencije

 BYD Tang _ Foto BYD (2).jpg Izvor: BYD

Sudeći prema sve široj globalnoj ekspanziji i prisutnosti njihovih modela na sve većem broju tržišta različitih zemalja, nema sumnje da je kineski automobilski gigant BYD na putu ozbiljne tržišne dominacije.

Koliko je njihov, ali i nastup drugih kineskih proizvođača na evropskom i američkom tržištu, nešto što brine i vlade i direktnu konkurenciju, dvoljno govori aktuelna inicijativa iz američkog Senata upućena predsednuku SAD DŽou Bajdenu o potrebi zabrane kineskih električnih vozila kao "egzistencijalne pretnja za američku auto industriju".

Na istom tragu je i već pokrenuta istraga Evropske komisije o subvencijama koje kineski proizvođači električnih dobijaju od države, kako bi se utvrdilo da li je to razlog nelojalne konkurencije evropskim kompanijama.

Kako posluju kineski proizvođači (električnih) automobila kakav je BYD i koliko zarađuju? I šta je to što plaši vlade i konkurenciju?

Tržište, ne profit

Upravo je BYD dobar primer odgovora na ova pitanja. Ta kompanija, po svakom automobilu koji proda, ostvari "čistu" zaradu od 9.000 juana, odnosno 1.250 dolara.

Njen globalno najveći konkurent Tesla, s druge strane, po prodatom vozilu zaradi i preko 6,5 puta više novca. Odnosno – nešto više od 8.250 dolara, prenosi CarNewsChina pozivajuću se na Late Finance statistiku.

Ovi podaci jasno ukazuju na to da BYD prvenstveno cilja na tržišni udeo, a ne profit, kada je spreman na zaradu manju od proseka velike većine proizviđača.

Sličnom tržišnom logikom vode se i druge kineske kompanije, ne samo iz oblasti auto industrije. Njen cilj je prvo osvojiti tržište i potisnuti konkurenciju, pa tek onda uspostaviti adekvatniju cenovnu politiku.

A tu BYD, bar kada je o Evropi reč, već ozbiljno napreduje, budući da pored fabrike električnih autobusa, koja na severu Mađarske radi već pet godina, u Segedinu planira i izgradnju fabrike automobila.

Stižu i hibridi

Nižim cenama kineskih elektromobila u svetu u prilog ide i to što na domaćem kineskom tržištu, u poslednje vreme dolazi do prezasićenja (pre)velikim brojem proizvedenih automobila, što je prošle godine dovelo do gašenja nekih brendova.

To ipak ne sprečava one najveće da razvijaju i proizvode nove, sve kvalitetnije modele električnih automobila i najavljuju dolazak sve većeg broja brendova i njihovih modela u Evropu, od kojih neki imaju i vlasnički udeo evropskih kompanija.

Tako je upravo BYD najavio dolazak svog luksuznog brenda YangWang, čiji veliki električni terenac U8 (galerija iznad i video ispod) već "baca oko" na segmet tržišta kojim dominiraju Mercedes i Land Rover.

BYD YangWang U8 – "Tenkovski okret"
Izvor: YouTube / CarNewsChina

U Evropu uskoro dolazi i Denza, mešovita kompanija sa manjinskim vlasničkim udelom upravo pomenutog Mercedes-Benza, koja u srednju klasu elektromobila donosi dozu luksuza.

A kako podaja električnih automobila u Evropi poslednjih meseci opada i stagnira, a proizvođači ponovo promišljaju svoje strategije elektrifikacije, BYD je nedavno najavio i da se u izvozu na Stari kontinet neće striktno ograničavati isključivo na električne automobile, već će uskoro ponuditi i plug-in hibridna vozila.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:48
Značajan rast izvoza kineskih električnih vozila u Evropi
Izvor: Kineska medijska grupacija
Izvor: Kineska medijska grupacija

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 6

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Sofronije

Kvalitet kineskih vozila je sve bolji, a ameri se plaše svake konkurencije.Mada u nekim projektima tesno sarađuju, ipak su to dva različita sveta u svakom smislu.Opet, krajnji korisnik koji ne može da priušti sebi nešto skupo i fensi, što opet nije garancija da je to baš najbolji proizvod, taj će da kupi ono što mu budžet dozvoljava, a to će uvek biti ono što je jeftinije.Svakako već odavno koristimo sve više kineskih proizvoda, počev od kompjuterskih komponenti, do telefona i raznih drugih tehničkih uređaja, pa što ne bi i električne biciklove i automobile?I ja vozim električni skuter već par godina, jednom sam menjao baterije do sada, i ništa drugo nije servisirano.I telefon mi je kineski, radi posao za koji je namenjen.

bole

plase se jer se radi o drzavnim projektima napravljenim za unistavanje privatnih firmi po evropi.privatna firma ima budzet,akcionare,vlasnika,tradiciju...mora da pazi kako i u sta ulaze.kineske firme su rupa bez dna,divljina,mogu i za dinar da prodaju automobile ako ce to da unisti konkurenciju,da otimaju kradu...jedno je da drzava pomogne kompaniji kad je tesko a druga stvar da aktivno finansira.i mi imamo takve drzavne firme u koje se slivaju narodne pare tj. preko kojih se peru narodne pare,nemaju budzet samo se tovare pare i sad neko treba da se takmci protiv toga.sto je jos jadnije zapad direktno finansira svoje unistavanje.to treba proterati sa trzista jer ne postuje trziste...

Djo Rejmond Redington

Кад фамилија пет ***авца са Романовима и два ока у глави се одрекне 99% профита од фосила, (и 1% им је превише), и то распореди на 20-30-50х веће радничке плате, и финансирање развија науке изума, свемир , еволутивни скок расе Да радник за једну плату може купити аутомобил средње класе, кућу стан за три до пет плата, е онда и Кинези више неће бити у фокусу ни конкуренција , свако своме атару...