Glavna konkurencija kragujevačkom Pandi: Predstavljen električni Renault 5, novi igrač u "jeftnoj areni" | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Glavna konkurencija kragujevačkom Pandi: Predstavljen električni Renault 5, novi igrač u "jeftnoj areni"

Autor Miloš B. Jovanović

Za proizvodnju nove električne "petice", koja predstavlja dizajnerski omaž jednom od najlegendarnijih francuskih automobila svih vremena, Renault tvrdi da je potrebno samo devet sati, što je brže čak i od Tesle

 Renault 5 E-Tech electric _ Foto Renault (6).jpg Izvor: Renault

Svog takmičara u trci za jeftini mali električni automobil sa cenom do 25.000 evra Renault je već nekoliko puta do sada najavljivao, a sada ga je i zvanično predstavio. Novi Renault 5, dizajnerski omaž jednom od najlegendarnijih francuskih automobila svih vremena, upravo je predstavljen na Salonu automobila u Ženevi.

Proizvodna serijska verzija "petice" gotovo je potpuno, po izgledu i dimenzijama, identična konceptu prikazanom na Sajmu automobila u Minhenu 2021. godine. U Renaultu sa ponosom ističu da je automobil u potpunosti razvijen za samo tri godine umesto uobičajenih četiri.

Renault 5 je prvi automobil Ampere-a, samostalne podružnice Renault Grupe za proizvodnju elektiričnih vozila. Proizvodnja će se odvijati u Dueu, gradiću na severu Francuske u kome je proizvođač svoju fabriku prenamenio za proizvodnju elektromobila u okviru tzv. ElectriCity klastera.

U Renault-u tvrde da će za proizvodnju jednog automobila biti potrebno samo devet sati, što je brže čak i od Tesle.

Štedi 50 odsto kućne struje

Ovaj "retrofuturistički" elektromobil će na tržištu biti ponuđen sa dve veličine baterija, tri nivoa snage i dometom do 400 kilometara.

U početku će biti dostupan sa paketom baterija kapaciteta 52kWh, sa tečnim hlađenjem, dok će se kasnije u ponudi naći i verzija od 40kWh sa autonomijom od 300 kilometara. Prva verzija je opremljena motorom snage 110kW (150 KS), dok će druga imati dve varijante – od 70kW ili od 90kW, odnosno 95 ili 120 "konja".

Performanse u najsnažnijem režimu vožnje su: ubrzanje do 0 do 100km/h za 8 sekundi i maksimalna brzina od 150 kilometara na sat.

Renault 5 ima dvosmerni punjač od 11kW koji omogućava V2G punjenje (od vozila do mreže), za koje proizvođač tvrdi da može da uštedi i do 50 odsto električne energije pri kućnom punjenju. Zanimljivo je i to da automobil kao izvor napajanja može da koristi 220-voltne uređaje.

Cena bi trebalo da bude niža od aktuelnih malih električnih automobila za nekoliko hiljada evra. Jedan od razloga je to što je "petica" je postavljena na "AmpR Small" platformu, koja već korisiti neke komponente Renault-Nissan CMF-B platforme, kao što su komponente vešanja, što doprinosi smanjenju dela proizvodnih troškova.

Glavna konkurencija – kragujevačka Pandina

Među glavnom konkurencijom nove petice naći će se neki postojeći i neki elektromobili koji će tek biti predstavljeni. Dva modela se posebno ističu i oba su proizvod grupacije Stellantis.

Prvi je novi elektirčni Citroen e-C3, čija početna cena iznosi 23.900 evra. Ovaj model će nešto kasnije dobiti i jeftiniju verziju sa cenom ispod 20.000 evra, koja će imati slabije baterije i manji domet.

Renault 5 E-Tech
Izvor: YouTube / Renault UK

Drugi model je naslednik Fiata Pande, odnosno novi električni model Pandina, čija proizvodnja ovoga leta počinje u nekadašnjim pogonima Crvene Zastave u Kragujevcu.

Od ostalih evropskih tržišnih suparnika, ali u nešto višem cenovnom rangu tu su: Opel Corsa-e, Peugeot e208, kao i predstojeći mali Volkswagen ID2. Ovde se može ubrojati i nekoliko jeftijih Hyundai i Kia modela, kao i budći najavljeni pristupačni Tesla.

Kineski brendovi, koji već neko vreme predstavljaju ozbiljnu kost u grlu evropskim proizvođačima, još uvek nisu "napali" segment tržišta malih električnih modela, iako proizvođači kao što je BYD, koji je po prodajnim reziltatima pretekao Teslu, takve modele imaju u svojo proizvodnoj gami.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

05:01
OVO SU 3 STVARI KOJE TREBA DA ZNAMO O ELEKTRIČNIM AUTOMOBILIMA Alvirović upozorava da moramo da menjamo način života
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 4

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

alokiN

Elektricni automobili su najveca prevara modernog doba. Dobri za okolinu samo onde gde se voze, gde se proizvode su smrt za ekologiju. Da bi se proizvela baterija, samo ona, od vadjenja litijuma do ugradnje iste, za prosecan elektricni auto u okolinu se ispusti vise stetnih materija nego sto to uradi jedan auto sa euro5 motorom za zivotni vek od 20 godina. Uostalom kada nam dodje rio tinto videcemo to i uzivo.

Pera Pisar

@alokiN Proizvođači baterija polako izbacuju litijum iz upotrebe i koriste druge materijale, i za 10 - 15 godina baterije će se u potpunosti praviti bez njega. Samo što korumpirani političari odbijaju da vide!

Remco

@alokiN Slažem se. Plus je neophodna i električna energija za njihovo punjenje, a u državama poput Srbije su i dalje glavni izvori iste termoelektrane. Sa druge strane, pisalo se i o značajno bržem trošenju guma kod električnih automobila, što je i logično, s obzirom na težinu (zašta su opet krive baterije) i veći obrtni momenat. To sve ne znači da su ovakvi automobili loši, samo da trenutno nisu dovoljno dobri. Ali, što kaže drugi komentar, litijumske baterije će vrlo brzo biti potpuno prevazidjene, pa će uskoro sve imati više smisla. Pozdrav!