Goodyear nije jedina kompanija koja radi na automobilskim gumama bez vazduha – Michelin je još pre nekoliko godina razvio nešto slično u saradnji s General Motors.
Automobilske gume su se menjale tokom godina, pa neke od njih danas mogu samostalno da se naduvaju kada im ponestane vazduha.
Vozači su zahvaljujući tome sigurniji, jer mogu da se prevezu do automehaničara ili benzinske stanice i kada je guma probušena, a da ne oštete točkove.
Sve je više onih koji tvrde da bi sve bilo mnogo lakše da u gumama uopšte nema vazduha.
Goodyear je razvio baš takav proizvod, a trenutno se testira na robotima za isporuku koji krstare ulicama Ohaja (pre toga su su slične gume iste kompanije našle na Tesla Model 3 automobilu).
U pitanju je flota Starship Technologies robota koji služe za prevoz robe, a procenjuje se da bi zahvaljujući novim gumama mogli da potraju duže, i da imaju manje kvarova. Tako bi se smanjili troškovi održavanja, a čitav proces ima smisla, budući da su roboti napravljeni da budu autonomni, dakle da se kreću bez pomoći ljudskih asistenata.
Ove gume sadrže 70% održivih materijala (reciklirana plastika, sojino ulje), a kompanija je još 2020. sebi postavila cilj da do 2030. potpuno pređe na takav način proizvodnje. Nove gume bez vazduha su prvi korak u ostvarenju te ambicije, pa bi Goodyear uskoro mogla da se oslobodi štetnih materijala koji se baziraju na nafti.
Goodyear nije jedina kompanija koja radi na automobilskim gumama bez vazduha – Michelin je još pre nekoliko godina razvio nešto slično u saradnji s General Motors. Ni ove gume se još uvek nisu pojavile na tržištu, a ako je verovati najavama to bi moglo da se dogodi 2024. godine.