Već neko vreme se priča o tome da kompanija Apple radi na svom električnom vozilu, a po novim procurelim informacijama do 2025. godine možemo očekivati potpuno autonomni električni automobil.
Prema izveštaju koji je objavio Bloomberg, tim koji je razvijao Apple automobil je bio u nedoumici da li da razvijaju tradicionalno električno vozilo sa naprednim opcijama koje bi pomagale vozaču u toku vožnje ili da krenu u razvoj sofisticiranog električnog vozila koje omogućava potpuno autonomnu vožnju bez asistencije vozača. Pogodite šta su odlučili.
Sve ili ništa
Projekat Titan (tako Apple zove razvoj svog automobila) i novi vođa projekta Kevin Linč su odlučili da se odluče za opciju broj 2 i naprave vozilo koje neće imati ni volan ni papučice. Naravno, sve je ovo i dalje u konceptualnoj fazi, jer nijedan proizvođač automobila do danas nije predstavio pravo autonomno vozilo nivoa 5. Da podsetimo nivo 5 autonomnog vozila znači da ono može da upravlja bez ikakve ljudske intervencije pri bilo kojim uslovima i situacijama vožnje.
Propala saradnja sa Hyundai
U prethodnim izveštajima je bilo priče da će Apple sarađivati sa kompanijom Hyundai koja je trebala da obezbedi platformu na kojoj bi Apple izgradio svoj automobil, ali izgleda da se taj dogovor raspao, jer Hyundai nije želeo da bude kompanija koja će raditi na samo određenim komponentama.
Apple za sada želi da istraži futuristički dizajn automobila sa znatno otvorenijim konceptom, poput onoga koje je prikazao startap Canoo. Iako bi Apple zaista želeo da iz kola izbaci sve nepotrebne elemente poput volana i papučica, još uvek se razgovara na temu da li će postojati neki sistem koji će dozvoliti putnicima da preuzmu kontrole u slučaju opasnosti.
Taksi vozila
Ovaj veliki zaokret znači da Apple tek treba da kreira poslovni model za svoj automobil, a nije isključeno i da naprave veliki broj ovih automobila koji bi funkcionisali kao taksi vozila (Car:Go, Uber i Lyft), umesto prodaje automobila pojedinačno.
Spremni za test vožnje
Sa druge strane Bloomberg izveštava da je Apple završio značajni deo razvoja kada je u pitanju sistem autonomne vožnje. Ovde se pre svega misli na dizajn procesora koji bi trebao da pokreće projektat Titan i nadgleda i kontroliše parametre tokom vožnje.
Ovo znači da bi Apple uskoro mogao da krene u test vožnju sa 70 postojećih vozilia (Lexus SUV) tako što će instalirati senzore na njih i onda prikupljali podatke kako se novi procesor snalazi sa situacijama u realnom svetu.
Uigrana konkurencija
Ono što je otežavajuća okolnost je što kompanije kao Tesla i Google Waymo imaju veliku prednost, jer su već neko vreme u industriji i godinama testiraju nekoliko različitih sistema autonomne vožnje na javnim putevima. Ovo konkurentima omogućava značajnu prednost u vidu informacija koje dobijaju od vožnje u realnim uslovima.
A gde je fabrika?
Čak i ako proces razvoja autonomnog sistema vožnje bude išao kao po loju, treba napomenuti i činjenicu da Apple tek treba da pronađe partnere za proizvodnju delova za svoj automobil, jer nijedna njihova fabrika nema ni približan kapacitet potreban za sklapanje celih vozila, a građenje fabrika za tu namenu u ovom trenutku deluje kao prevelik zalogaj čak i za giganta kao što je Apple.
Kada sve ovo uzmemo u obzir, 2025. godina deluje kao optimistični datum za Apple, pa se ne bismo previše iznenadili da se datum predstavljanja novog Apple vozila pomeri na 2026. godinu, ili čak i kasnije.