Nova kompanija će se zvati Bugatti Rimac, a Rimac grupa sada poseduje 55% čuvenog francuskog brenda.
Kompanija koja je počela kao startap 2009. godine u jednoj garaži sa jednim zaposlenim, danas je kupila vlasnički udeo u 112-godišnjoj francuskoj kompaniji od Volkswagen grupe, od koje smo nedavno čuli da će potpuno preći na električna vozila. Mate Rimac, vlasnik kompanije Rimac Automobili izgradio je za kratko vreme imperiju super-automobila, i sada su od nemačkog giganta otkupili jedan od najpoznatijih brendova u istoriji automobila.
Rimac Nevera
Početkom godine Rimac je predstavio aždaju pod nazivom Nevera. U pitanju je čudovište sa 1914 konja i četiri elektro-motora, sa maksimalnom brzinom od 415 km/h i nestvarnim vremenom od dve sekunde, koliko mu je potrebno da stigne od 0 do 100 km/h. Očekuje se da Nevera postane najbrži sportski automobil ikada napravljen, skinuvši sa trona dosadašnjeg šampiona Bugatti Chiron-a.
Ono što je interesantno je da će Porche, brend u vlasništvu Volkswagen-a i dalje zadržati svoj udeo u Bugatti-ju. Kada dodamo i da Porche ima vlasnički udeo u Rimac Automobili, jasno vam je da se stvari komplikuju. Međutim, dogovor je sklopljen tako da ukupno vlasništvo kompanije Porsche ipak ne omogućava dovoljno deonica potrebnih za kontrolu Bugatti brenda.
Porsche je nedavno predstavio svoj Taycan, prvi električni automobil, koji je sa sobom doneo neke novine poput muzike koja se menja u zavisnosti od stila vožnje, ali se ispostavilo da Taycan ima problem sa baterijom i softverom, pa je bavarski proizvođač odlučio da povuče svoj automobil iz prodaje dok se problem ne reši.
Pre nešto više od dvadeset godina Volkswagen je kupio Rolls-Royce za 430 miliona funti, Lamborghini za 100 miliona dolara i platio još 50 miliona dolara za Bugatti. Kada je kompanija Rimac u pitanju, Rimac Group će biti vlasnik Bugatti Rimac i RImac Technologies, kompanijom koja radi razvoj, produkciju i proizvodnju sistema baterija, pogonskih sklopova i drugih komponenata ključnih za rad automobila na električni pogon. Napomenućemo i da je u poslednjih nekoliko godina Rimac grupa proizvodila komponente za automobile brendova Porsche, Hyundai i naravno Bugatti.
Prema zvaničnoj izjavi "Bugatti i Rimac će i dalje nastaviti kao zasebni brendovi, zadržavajući postojeće proizvodne pogone i kanale distribucije. Bugatti Rimac predstavlja kompaniju koja će razvijati budućnost i Bugatti i Rimac vozila, udružujući resurse i stručnost u proizvodnji, istraživanju i razvoju i drugim oblastima."
Obe kompanije će zadržati svoja predstavništva, ali Rimac planira spajanje radne snage u planiranoj velikoj fabrici u hrvatskoj, koja bi trebala da bude otvorena 2023. godine i u koju će biti uloženo 200 miliona dolara.
Ovo je zaista uzbudljiv trenutak u kratkoj, ali brzorastućoj istoriji Rimac Automobili, rekao je Mate Rimac u izjavi. Toliko smo toga prošli za tako kratko vreme, ali ovaj novi poduhvat podiže stvari na potpuno novi nivo. Rimac i Bugatti savršeno se podudaraju u pogledu onoga što svako od nas donosi na sto. Kao mlada, agilna i brza automobilska i tehnološka kompanija, postavili smo se kao pionir u industriji električnih tehnologija.
Rimac je takođe dodao da će Bugatti imati električni model ove dekade, ali da će i dalje proizvoditi hibridne modele do kraja tog perioda. Iako vidimo porast proizvodnje električnih automobila širom sveta, bine činjenica da se petina korisnika ipak vraća na stare automobile sa unutrašnjim sagorevanjem, jer nisu zadovoljni električnim varijantama. Sa druge strane, sportski automobili čine ekstremno mali deo auto industrije, pa kada je ekologija u pitanju, više se obradujemo vestima da će giganti kao što je Fiat potpuno preći na električne automobile.