Stručnjaci tvrde: Ništa od masovnije vožnje bez vozača pre 2035. godine | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Stručnjaci tvrde: Ništa od masovnije vožnje bez vozača pre 2035. godine

Jedan od glavnih izazova predstavlja razvoj sistema za upravljanje autonomnim automobilima u složenim i nepredvidivim saobraćajnim situacijama

 Cruise, robot taksi, autonomna vožnja Izvor: Cruise

Verovatnoća da bi samovozeći, odnosno autonomni, automobili mogli sa uđu u široku upotrebu pre 2035. godine je veoma mala.

Takođe, malo je verovatno da bi ljudi u skorije vreme mogli da počnu da kupuju automobili koji će se sami kretati, umesto da ih vozi vozač, zaključci su analize konsultantske kuće Standard and Poor’s Global.

A jedan od glavnih izazova u toj oblasti su velike poteškoće sa kojima se suočavaju stručnjaci u razvoju sistema za upravljanje autonomnim automobilima u složenim i nepredvidivim saobraćajnim situacijama.

Analitičari smatraju da većina potrošača u početku neće verovati autonomnim vozilima.

Takođe, komponente kao što su različiti senzori i kamere, sofisticirani računarski sistemi kojima su opremljena autonomna vozila, i čipovi koji ih kontrolišu, skupi su i nema naznaka da će uskoro pojeftiniti.

Sve to su problemi za potencijalne kupca koji žele u svom vlasništvu da imaju autonomni automobil, ali i za kompanije koje planiraju da samovozeće automobile koriste za pružanje taksi usluga ili za dostavu.

Međutim, upotreba autonomnih automobila kao robot-taksija analitičarima se čini realnom. Smatraju da je to izvodljivo, čak i na kratak rok, ali samo u dobro mapiranim područjima gde su samovozeći automobili prošli obimna ispitivanja.

 undefined
Autonomna Cruise vozila
Izvor: Shutterstock/Tada Images

Tako je 2022. godine GM-ova filijala za elektirčna vozila, kompanija Cruise, dobila dozvolu za pružanje taksi usluga samovozećim automobilima u San Francisku. I pored toga što su ta vozila u više navrata izazviala incidente u saobraćaju, sve veći broj kompanija učestvuje u razvoju tehnologija autonomne vožnje.

Do sredine sledeće decenije na ulicama gradova će biti sve više robotskih taksija, ali će oni voziti samo u određenim područjima.

Stručnjaci kuće Standard and Poor’s Global takođe predviđaju rast prodaje ličnih automobila koji će imati ugrađene samovozeće sisteme. To su vozila čiji će ukupni menadžment i dalje zahtevati određeni stepen uključenosti vozača.

BONUS VIDEO:

Opasnost autonomne vožnje
Izvor: Dan O'Dowd Media

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 1

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Kako

Pa oko sokolovo bez vozača vozi svaki dan po Novom Bg. i snima sve, evo već 6 meseci a Uber u nekim zemljama odavno. Ovo bi bila odlična solucija za ljude bez dozvole i antitalente za vožnju