Poslušajte jezive zvuke Zemljinog magnetnog polja tokom solarne oluje | Smartlife RS

Poslušajte jezive zvuke Zemljinog magnetnog polja tokom solarne oluje

Autor Ilija Baošić

Naučnici Evropske svemirske agencije su konvertovali podatke sa tri satelita u zvuk, a rezultujući snimak zvuči zaista jezivo.

Kako zvuči udar solarne oluje na Zemlju, ESA audio snimak Izvor: ESA / ATG

Iako je internet ovih dana preplavljen horor sadržajem uoči Noći veštica, ostavite strašne filmove i igre po strani kako biste poslušali nešto zaista jezivo. Evropska svemirska agencija je objavila audio snimak na kom se može čuti kako zvuči magnetno polje naše planete. Dok nas štiti od kosmičkog zračenja, naelektrisanih čestica i solarnih oluja, ispostavilo se da da magnetno polje Zemlje proizvodi uznemirujuću buku.

Kako bi napravili ovaj snimak, naučnici sa Tehničkog univerziteta u Danskoj nisu baš usmerili mikrofon prema nebu, već su konvertovali podatke sa tri Swarm satelita u zvuk, a rezultujući snimak predstavlja magnetno polje na udaru solarne oluje.

"Tim je koristio podatke sa ESA-inih Swarm satelita, kao i drugih izvora, i koristio ove magnetne signale da manipuliše i kontroliše zvučnu reprezentaciju polja jezgra. Projekat je svakako bio ispunjavajuća vežba u spajanju umetnosti i nauke", rekao je Klaus Nilsen, muzičar i pobornik projekta. "Buka Zemljinog magnetnog polja je praćena prikazom geomagnete oluje koja je nastala kao posledica erupcije solarne baklje 3. novembra 2011, i zaista zvuči zastrašujuće".

Ovo nije prvi put da su naučnici pretvorili sile koje su nečujne u zvuk. NASA je prošle godine objavila zvučnu reprezentaciju magnetnog polja oko Jupiterovog meseca Ganimeda, a nedavno smo mogli da čujemo i kako zvuči crna rupa.